کاهش مصرف قند و شکر نخستین مرحله برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل است.
کد خبر: ۱۰۲۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 18 January 2022

اعظم فرمانی کارشناس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت:مصرف بی رویه قند و شکر یکی از علت های ابتلا به چاقی و بیماری‌ دیابت است و بنابراین کاهش مصرف قند و شکر نخستین مرحله برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل است.

وی در ادامه افزود: برای کاهش استفاده قند و شکر در هنگام خرید مواد غذایی، نشانگرهای رنگی تغذیه ای را به دقت بررسی کنیم تا بتوانیم مواد غذایی حاوی قند کمتری را انتخاب و خریداری کنیم وهمچنین در مصرف آبمیوه های صنعتی، نوشیدنی های گازدار و حاوی قند افزوده را محدود کنیم و به جای نوشیدنی های گازدار مصرف شیرهای طعم دار به ویژه انواع صنعتی، از شیر ساده کم چرب استفاده کنیم.

این کارشناس تاکید کرد:در مصرف مواد قندی به ویژه قندهای ساده مثل شیرینی، شکلات، مربا، عسل و شربت ها، حد اعتدال را رعایت کرده و حتی می توانیم به جای این ها از خرما، توت خشک، انجیر خشک و کشمش در حد متعادل استفاده کنیم.

فرمانی تصریح کرد:آب و دوغ کم نمک را جایگزین انواع نوشابه، آب میوه های صنعتی و شربت ها می‌توان کرد و خرید انواع شیرینی، کلوچه و شکلات را محدود و منحصر به مناسبت های خاص کنیم و در منازل مقدار شکر مورد استفاده در انواع غذا، کیک و شیرینی خانگی را کاهش دهیم.

اعظم فرمانی گفت: باید در نظر داشته باشیم که قهوه و نسکافه های فوری حاوی میزان زیادی شکر افزوده است

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به کودکان مبتلا به بیش فعالی اضافه کرد: مصرف زیاد قندهای ساده در تشدید علائم این کودکان موثر است.بنابراین توصیه می شود مصرف این مواد غذایی در برنامه غذایی این کودکان محدود شود.

برچسب ها: کاهش ، مصرف قند ، شکر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار