فرماندار شهرستان سپیدان در استان فارس از بارش بیش از ۱ و نیم متری برف در این منطقه سردسیری خبر داد و اعلام کرد که تا زمان اعلام این خبر همچنان شاهد بارش برف هستیم.
کد خبر: ۱۰۲۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸ 18 January 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: همتی گفت: طی روزهای اخیر شاهد بارش برف در شهرستان سپیدان هستیم به شکلی که حجم بارش در "برم فیروز" به عنوان مرتفع‌ترین نقطه شهرستان، به بیش از ۲ متر رسیده است.

او حجم برف بر زمین نشسته در محدوده پیست اسکی پولادکف را بالغ بر ۱.۷ متر اعلام و خاطرنشان کرد: علیرغم بارش برف سنگین، با همت همه عوامل و به کارگیری امکانات و تجهیزات، همه راه‌های دسترسی شهری شهرستان باز است.

همتی با یادآوری اینکه تا بامداد امروز هیچ یک از مسیرهای دسترسی روستایی در سطح شهرستان سپیدان مسدود نبود، گفت: با توجه به بارش برف سنگین و علیرغم تلاش برای برف روبی از سطح جاده‌ها، امکان دسترسی مردم به نقاط گردشگری زمستانه این شهرستان، فراهم نیست.

فرماندار سپیدان خاطرنشان کرد: در زمینه زیرساختی خوشبختانه هیچ مشکل بروز نکرده و گزارش نشده است، به حمدالله به لحاظ تامین آب، گاز، برق و تلفن، مشکلی وجود ندارد، تنها روز گذشته ۲ روستا با توجه به بارشهای سنگین، با قطعی برق مواجه بودند، که مشکل رفع و جریان برق وصل شده است.

او همچنین از اسکان مسافران در راه مانده خبر داد و گفت: طی روزهای اخیر تعدادی مسافر که با موتورسیکلت از استان بوشهر به این منطقه آمده بودند و همچنین یک خانواده که از قیروکارزین به شهرستان سفر کرده بودند، اسکان داده شده‌اند.

فرماندار سپیدان تاکید کرد که همه نیروهای امداد و نجات اورژانس و هلال احمر، به همراه نیروهای راهداری، آماده باش بوده و در صحنه حاضر هستند و اگر نیاز به امدادرسانی وجود داشته باشد، بلافاصله اقدام خواهند کرد.

همتی گفت: با همراهی استان، تجهیزات لازم راهداری نیز تامین شده و در روزهای اخیر نیز سپاه فجر یک دستگاه ماشین‌آلات در اختیار این فرمانداری قرار داده و از آباده نیز یک دستگاه برفروب، تامین شده است.

فرماندار شهرستان سپیدان گفت: هم اینکه همه راه‌های اصلی و اتصالی بین شیراز و اردکان و یاسوج، باز و تردد در آن امکان پذیر است اما با توجه به حجم بارشها، دسترسی به مسیرهای مرتفع و روستایی، خصوصا پیست پولادکف و منطقه کهکران، با خودروهای سواری، امکانپذیر نیست.

همتی به مردم توصیه کرد که از تردد در محورهای روستایی و مناطق مرتفع، تا برفروبی کامل این مسیرها، خودداری کنند و گفت: تردد در مسیر پشت کوه و کهکران، با توجه به تداوم بارش و برودت هوا و وجود احتمال یخ زدگی و لغزندگی، با مخاطره همراه است.

برچسب ها: بارش ، برف ، سپیدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار