مدیر مدرسه نسل هوشمند با اشاره به اینکه شیوع کرونا و بدنبال آن تعطیلی‌های اجباری در سیستم آموزشی سبب شد تجربه‌های آموزگاران در آموزش‌های غیر حضوری دوچندان شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود آموزش غیر حضوری همچنان مهمان خانواده‌ها باشد زیرا دانش‌آموزان در این مدت به این نوع آموزش عادت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۲۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷ 18 January 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: این روزها که پاندمی کرونا کمتر شده بحث بازگشایی یا عدم بازگشایی مدارس به یکی از مهم‌ترین بحث‌ها و دغدغه‌های والدین تبدیل شده است. موضوعی که محمد فیاض‌پور، معاون ابتدایی آموزش‌وپرورش استان فارس نیز به آن پرداخته و در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود آموزش غیرحضوری در استان فارس ادامه‌دار شود.

وی گفت: چنانچه بر اساس تصمیمات کشوری مدارس حضوری شود درس‌های مکمل در مدارس استان آنلاین آموزش داده می‌شود زیرا در بحث آموزش غیرحضوری تجربه‌های بسیار ارزشمندی کسب‌ شده که از آن استفاده خواهیم کرد.

فیاض‌پور با انتقاد از عدم کیفیت اینترنت در بخش‌های محروم استان در امر آموزش غیرحضوری اظهار داشت:هم‌اکنون در مناطق روستایی مدارس حضوری برگزار می‌شود اما در شهرهای بزرگ الزامی بر آموزش حضوری وجود ندارد و آموزگاران علاوه بر حضور روزانه خود در مدارس بر آموزش غیرحضوری نیز فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه با وجود عدم استقبال برخی از اولیا از سامانه شاد برای امر تحصیل گفت: اصرار اولیا موجب شده برخی از مدارس از این سامانه استفاده نکنند درحالی‌که مشکلات این سامانه برطرف شده و هیچ بهانه‌ای برای عدم استفاده از این نرم‌افزار وجود ندارد.

این مقام مسئول آموزش‌های هفتگی به آموزگاران برای رفع مشکلات مربوط به آموزش غیرحضوری را یکی از اقدامات مهم آموزش و پرورش مطرح کرد و اظهار داشت: سعی شده با اعزام مربیان به کارگاه‌های آموزشی مشکلات را رفع کنیم.

معاون ابتدای آموزش‌وپرورش استان فارس وارد شدن آسیب‌های روحی و جسمی به دانش‌آموزان در ایام برگزاری کلاس‌های غیرحضوری را یکی از پیامدهای این دوران اعلام کرد و افزود: امروز شاهد هستیم به گفته بسیاری از آموزگاران و خانواده‌ها دانش‌آموزان به دلایل مختلف پرخاشگر شده‌اند که با اضافه شدن تعداد مربیان مربوط به امر مشاوره سعی شده با انجام برنامه‌های غیردرسی این مشکلات را کاهش دهیم.

فیاض‌پور وجود آمار 100هزار و 756 نفری جمعیت دانش‌آموزان در مقاطع ابتدایی را یکی از موضوعات مهم در بحث آموزش مطرح کرد و افزود: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را برای تحصیل ثبت‌نام نکرده امسال سازمان ثبت‌احوال آمادگی ثبت‌نام جمعیت 85 هزارنفری را اعلام کرده بود که در استان بیش از این عدد برای امر تحصیل در مدارس ثبت‌نام شد.

وی ادامه داد: تحصیل این تعداد دانش‌آموز بیانگر آن است توانسته‌ایم بازماندگان تحصیل را جذب آموزش دهیم.

زهرا بیطرف، مدیر مدرسه نسل هوشمند با بیان اینکه در مدارس غیر دولتی آموزش‌های مجازی به شکل تخصصی ارائه و خانواده‌ها از برگزاری کلاس‌های غیر حضوری استقبال می‌کنند نیز گفت: با وجود آنکه با غیر حضوری شدن کلاس‌ها دانش‌آموزان در مدرسه حضور نمی‌یابند ولی آموزگاران با جان و دل برای آموزش وقت می‌گذارندکه این مهم موجب شده رضایت اولیا دوچندان شود.

مدیر مدرسه نسل هوشمند با اشاره به اینکه شیوع کرونا و بدنبال آن تعطیلی‌های اجباری در سیستم آموزشی سبب شد تجربه‌های آموزگاران در آموزش‌های غیر حضوری دوچندان شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود آموزش غیر حضوری همچنان مهمان خانواده‌ها باشد زیرا دانش‌آموزان در این مدت به این نوع آموزش عادت کرده‌اند.

وی درباره عمده‌ترین علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در دو سال اخیر گفت: در دوره ابتدایی دانش‌آموز حتما باید رودرو با معلمش ارتباط برقرار کند؛ به ویژه دانش‌آموز کلاس اول که هیچ تصوری از مدرسه و معلم ندارد و اینکه از طریق قاب موبایل و تبلت بخواهد مهارت سواد پایه را بیاموزد، غیر واقع‌بینانه است ولی با برگزاری کلاس‌های مختلف و برنامه‌های غیر درسی از آموزگاران و خانواده‌ها خواسته شده در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند تا این کمبود رفع شود.

بیطرف با اشاره به اینکه نه تنها در کشور ما بلکه نتایج پژوهش‌های جهانی بیانگر این است که دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی از نظر مهارت‌های سواد پایه دچار ضعف‌های جدی شده‌اند گفت: آموزش دادن به کودکان یک امر تخصصی است، مادران در این ایام بسیار زحمت کشیدند، اما اینکه با چه روشی و اصولی باید مهارت‌ها را آموزش دهند یک امر تخصصی است و می‌طلبد ارتباط رو در روی دانش‌آموز با معلم بیشتر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز با تاکید براینکه آموزش حضوری هنوز هم جایگزینی ندارد، مدارس فارس را دارای شرایط مناسب برای حضور دانش‌آموزان دانست و خاطرنشان کرد: همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تمام مدارس رعایت می‌شود.

 

محمدخلیل عسکری با بیان اینکه اعتقاد داریم هیچ روشی جایگزین آموزش‌های حضوری نمی‌شود، گفت: زمینه لازم برای برگزاری حضوری کلاس‌های درس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان فارس انجام شده و مدیران و معلمان با جدیت شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا برای آموزش حضوری دانش آموزان را رعایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ابتدای مهرماه مقرر شد که مدارس کم جمعیت روستایی و عشایری آموزش‌های خود را به صورت حضوری دنبال کنند، ادامه داد: در ادامه نیز مقرر شد دیگر مدارس نیز با در نظر گرفتن گروه بندی و رعایت پروتکل‌ها کلاس‌های خود را به صورت حضوری برگزار کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار