ابراهیم عزیزی در خصوص بیانیه وزارت امور خارجه فرانسه در راستای آزادسازی جاسوس دوتابعیتی، گفت: اساسا فرانسوی ها باید به این نتیجه رسیده باشند که حق دخالت در امور هیچ کشوری خصوصا ایران را ندارند و چنین موضوعی در مقررات بین المللی مورد تاکید قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۲۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵ 18 January 2022

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: ابراهیم عزیزی در خصوص بیانیه وزارت امور خارجه فرانسه در راستای آزادسازی جاسوس دوتابعیتی، گفت: اساسا فرانسوی ها باید به این نتیجه رسیده باشند که حق دخالت در امور هیچ کشوری خصوصا ایران را ندارند و چنین موضوعی در مقررات بین المللی مورد تاکید قرار گرفته است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه پاریس در مقاطع مختلف تاریخی اقدام به نقض حقوق بشر کرده و کارنامه درخشانی ندارد، اظهار کرد: جاسوس در هر جایگاهی و وابسته به هر کشوری مورد رصد قرار می گیرد و قوه قضائیه نیز با اقتدار با چنین عوامل مدخله گر سرویس های اطلاعاتی بیگانه برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه کشورمان باید با قاطعیت جلوی مداخلات بی مورد فرانسوی ها در امور داخلی کشورمان را بگیرد، ادامه داد: بر این اساس باید سفیر فرانسه احضار و بدلیل صدور چنین بیانیه شتابزده، بی پایه و اساس و غیر قانونی به وی تذکر داده شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه رفتار فرانسوی ها در خصوص آزادسازی جاسوس دوتابعیتی امری زیاده خواهانه، طلبکارانه و بدون توجه به قوانین مرتبط در این حوزه است، افزود: متاسفانه پاریس همواره در موضوعات مختلف مرتبط با تهران تلاش کرده نقش مخربی را ایفا کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این راستا، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ وجاهتی برای بیانه وزارت امور خارجه فرانسه قائل نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار