بخشدار صحرای باغ در خصوص آسیب سیلاب اخیر افزود: این سیلاب به بخش کشاورزی و دامپروری آسیب زده است و طبق ارزیابی ها تاکنون ضمن آب بردگی محصولات کشاورزی، بیش از 20 رأس دام در روستای دشتی تلف شده است.
کد خبر: ۱۰۲۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴ 18 January 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: سامانه بارشی که از صبح امروز سه شنبه ۲۸ دی ماه در لارستان شدت و قوت گرفت بار دیگر به صورت بارش های سیلابی نمایان شد وتبعاتی را بر جای گذاشت.

هرمود در محاصره سیل و درخواست کمک فوری

روستای هرمود مهرخوی بخش مرکزی لارستان فارس سه شنبه ۲۸ دی در اثر بارش های سیل آسا و وقوع سیلاب در محاصره سیل و آبگرفتگی قرار گرفته و دهیار این روستا از نیروهای امدادی و ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان درخواست کمک فوری کرده است.

 

دهیار روستای هرمود مهرخوی گفت: حجم زیاد بارندگی در روستا باعث به جریان افتادن دو رودخانه هرمود مهرخوی شد و از آنجا که این دو رودخانه در وسط روستا قرار دارند با سریز شدن آب رودخانه منازل و معابر دچار آبگرفتگی شدید شده اند.

اسدالله دلشاد با اشاره به نبود سیل بند در مسیر رودخانه ها بیان داشت: آسیبی که سیل به زیرساخت ها اعم از کوچه و خیابان ها وارد کرده است بسیار زیاد است و نبود سیل بندها کار را دشوار کرده است.

وی افزود: با اعلام خبر وقوع سیل در هرمود بخشدار مرکزی لارستان با هماهنگی ستاد بحران در منطقه حضور یافته و از آسیب هایی که سیل به وجود آورده است به صورت میدانی بازدید کرد و مقرر شده است دستگاه هایی برای بهسازی مسیرها و ایجاد سیل بند در اختیار ما قرار گیرد.

دهیار روستای هرمود اظهار داشت: از هفته پیش که سیل در منطقه لارستان جاری شد درخواست ارسال ماشین آلات و دستگاه ها برای ایمن سازی بسترها را داشتیم اما متأسفانه با توجه به کمبود امکانات و قرارگیری تمامی ماشین آلات و تجهیزات در بخش سیل زده بیرم،امکان رسیدگی به درخواست ما میسر نشد.

دلشاد بیان کرد: با وقوع این سیل بیم و ترس در میان مردم زیاد شده است و درخواست کمک های سریع از نیروهای امدادی داریم.

 

 

دهیار روستای هرمود از محاصره شدن خودرو اورژانس این روستا توسط سیل و قطع راه دسترسی برای کمک به سیل زدگان نیز سخن گفت و عنوان داشت: از تمامی نیروهای امدادی، خدمات رسان و ستاد بحران برای رسیدگی به وضیت هرمود تقاضای کمک داریم.

وی درخصوص میزان تلفات بیان داشت: خوشبختانه هیچگومه خسارت جانی به کسی وارد نشده است اما برای بررسی دیگر خسارت ها در حال ارزیابی و برآورد هستیم.



بخشدار صحرای باغ گفت: بخش صحرای باغ هم در جریان سیل هفته گذشته و نیز بارش های سیلابی این هفته دچار خسارت شده است.

احمد علمدار بیان کرد: سیلاب هفته گذشته در مرکز بخش صحرای باغ سبب تخریب سد خاکی تنگ قلات، آسیب به منازل محله دلاوران و پل ورودی عمادشهر شد که با همکاری اداره کل راه و شهرسازی لارستان نسبت به اصلاح مقدماتی آن اقدام شد اما لازم است اقدامات مطلوب تر سریع تر انجام گیرد تا شاهد خسارت دیگری نباشیم.

وی افزود: در تمامی روستاهای بخش صحرای باغ چه در جریان سیل گذشته و چه هفته جاری رودخانه های فصلی جریان پیدا کرد که اگرچه لایروبی این رودخانه ها از قبل انجام شده بود اما لازم است که با اختصاص اعتبار و امکانات نسبت به سنگ چینی و ایجاد دیوار حائل رودخانه ها اقدام شود،همچنین در محور زروان_دیده بان بیشتر پل ها دچار آب بردگی و تخریب شد.

آسیب مجدد سیل در بخش صحرای باغ لارستان/بیش از 20 رأس دام در روستای دشتی تلف شد

بخشدار صحرای باغ در خصوص آسیب سیلاب اخیر افزود: این سیلاب به بخش کشاورزی و دامپروری آسیب زده است و طبق ارزیابی ها تاکنون ضمن آب بردگی محصولات کشاورزی، بیش از 20 رأس دام در روستای دشتی تلف شده است

برچسب ها: سیل ، صحرای باغ ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار