استان فارس با دارا بودن ۸۰ درصد سطح زیر کشت انجیر دیم کشور ۹۰ درصد انجیر دیم کشور را تولید می‌کند.
کد خبر: ۱۰۲۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 19 January 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مرکز فارس، امسال ۳۷ هزار و ۶۰۰ تن انجیر دیم از انجیرستان‌های دیم استان به ویژه بزرگترین انجیرستان دیم دنیا در شهرستان استهبان برداشت و روانه بازارداخلی و خارجی شد.
انجیر دیم فارس به ویژه استهبان که آوازه جهانی دارد ۹۹ درصد سبد صادراتی انجیر کشور را به خود اختصاص داده است.

سهم ۹۹ درصدی فارس در صادرات انجیر دیم کشور
رئیس انجمن انجیر ایران گفت: استان فارس با با دارا بودن بزرگ‌ترین انجیرستان دیم دنیا در منطقه استهبان و تولید ۹۰ درصد انجیر دیم کشور، بالاترین سهم در تولید و صادرات این خشکبار را به خود اختصاص داده است.
به گفته یدالهی در حال حاضر ۹۰ درصد صادرات انجیر ایران به چین انجام می‌شود.
وی به بازار خوب انجیر ایران در خارج از کشور بویژه چین اشاره کرد و افزود:رعایت استاندارد‌های کشور‌های هدف، شرط پابرجاماندن و استمرار داشتن در بازار‌های هدف است.
ملزم کردن صادر کنندگان به داشتن شناسنامه هویتی، پروانه ساخت، پروانه بهداشت و سایر شرایط استاندارد است.
یدالهی گفت: ورود افراد غیر متخصص و نبود شرایط استاندارد برای صادرات که پای بسیاری از افراد را حتی بدون هیچ سرمایه گذاری اصولی به این عرصه باز کرده، یک نقطه تهدید برای این محصول جهانی و معروف شده است.
آقای رضازاده تولید کننده و صادر کنندگان بزرگ انجیر هستند گفت: صدور شناسنامه هویتی بر مبنای شرایط استاندار و بهداشتی و قانونی برای صادر کنندگان واقعی، عدم ثبات در قوانین صادرات و استفاده بی رویه ازسموم کشاورزی اگر چه در انجیر کمتر استفاده می‌شود از چالش‌های بزرگ در زمینه صادرات انجیر است.
آقای رضازاده، اعمال برخی محدودیت ها‌ی سخت گیرانه‌تر برای ورود انجیر صادراتی ایران به چین از ابتدای سال ۲۰۲۲ را از جمله شرایط بازدانده برای بسیاری از صادر کنندگان ایرانی بویژه آن‌ها که بدون سرمایه گذاری اصولی به این بازار وارد شده اند، عنوان کرد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار