نمایشگاه ضالین با محوریت شهدای ترور حسینیه سیدالشهدا، کانون رهپویان وصال شیراز با ۴۵ تابلو از مجروحان، شهدا، اثرات به جا مانده از بمب‌گذاری و بیوگرافی از عامل حادثه ترور در حرم مطهر احمد ابن موسی افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۲۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹ 20 January 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: نزدیک به 14 سال پیش یعنی شامگاه ۲۴ فروردین ماه ۱۳۸۷ بود که خبر انفجار بزرگی در شهر شیراز منتشر شد، خبرهای اولیه حاکی از انفجار در حسینیه ای به نام سیدالشهداء و مراسم هفتگی کانون رهپویان وصال که باعث کشته و زخمی شدن تعدادی از همشهریان شد.

گروهی منافق و تروریست در این حسینیه بمب کار گذاشته و ساعتی پس از نماز مغرب و عشا، همزمان با مراسم مداحی و سینه‌زنی، انفجاری هولناک رخ داد که طی آن ۱۴ نفر از حاضران در مراسم، راه آسمان را در پیش گرفتند و تعداد ۲۱۰ تن نیز مجروح شدند.

مجموعه مجرم در فضای مجازی تلاش کردند که حقایق را برعکس جلوه دهند و ادعا کردند که کسانی که کشته شدند، نظامی بوده و کودکی در بین آنها نبوده است و در واقع قصد داشتند جای جلاد و قربانی را عوض کنند.

تمام شواهد و اسناد موجود مشخص است که شهدا چه کسانی و از چه خانواده‌ای بودند و آسیب دیدگانی که باعث نقص یا قطع عضو شدند هم مشخص است.

به مناسبت نزدیکی به دادگاه جمشید شارمهد عامل هدایت عملیات بمب‌گذاری واقعه تروریستی حسینیه سیدالشهدا(ع) رهپویان وصال شیراز که منجر به شهادت 14 تن و مجروحیت 210 تن از عزیزان گردید و نزدیک شدن به ایام محاکمه شارمهد، با هدف آگاهی بخشی بیشتر نسبت به بطلان جبهه معاند و ادای دین به شهدای ترور و جانبازان به مدت 2 روز در محل شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر احمدبن موسی (ع) به همت کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز با همکاری بنیاد هابیلیان خانواده شهدای ترور کشور با حضور قاضی پرونده، نمایشگاهی برپا شد.

مدیر روابط عمومی رهپویان وصال شیراز در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه بمب‌گذاری تروریستی در حسینیه سیدالشهدا (ع) شیراز با نام ضالین با حضور خانواده شهدا و جانبازان این حادثه در جوار مرقد مطهر احمدابن موسی(ع) برگزار شد.

احد پاریابی ضمن یادآوری این واقعه اظهار داشت: در نمایشگاه نشان دادیم که مردم ایران قربانی ترور هستند زیرا بیوگرافی در کنار عکس آنها است که بدانیم آنها از عامه مردم و عمدتا محصل یا بازاری هستند.

پاریابی بیان داشت: اگر منافقین در مجموعه های دولتی و نظامی این کار را کرده بودند، شاید برگ برنده داشته باشند اما این ترور کور بود زیرا مردم قربانی شدند و هنوز برخی جانبازان حادثه، درگیر بیمارستان هستند.

مدیر روابط عمومی رهپویان وصال شیراز تصریح کرد: خواسته خانواده شهدا و کانون رهپویان، اجرای حکم در شهر شیراز و محل وقوع جرم است.

وی به برنامه ای دیگر اشاره کرد و گفت: فردا در تالار حافظ همایش بزرگداشت و تجلیل از خانواده شهدا و روز شنبه به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) در حسینیه سیدالشهدا محل این بمب گذاری، مراسم تجلیل برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، این نمایشگاه شامل ۴۵ تابلو از مجروحان، شهدا، اثرات به جا مانده از بمب گذاری و بیوگرافی از عامل حادثه ترور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار