آیت‌الله دژکام افزود: امید است که همه این تحریم‌ها به زودی خنثی شود و عزت و عظمت ایران و اسلام خاری در چشم کسانی باشد که نمی‌توانند عزت مسلمانان و میدان‌داری ایرانیان در تمدن.سازی را ببینند.
کد خبر: ۱۰۲۳۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 22 January 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به میلاد حضرت زهرا(س) و تبریک این روز اظهار داشت: در حضرت زهرا(س) با انسان کامل مواجه هستیم و در این عرصه مرد و زن ندارد؛ حضرت زهرا (س) انسان کامل است.

وی با بیان اینکه همه امامان و ائمه معصومین از این بانو یاد گرفته‌اند، گفت: برخی صحبت‌ها درباره مقام حضرت زهرا(س) به معنای بحث‌های فمنسینی نیست بلکه به این دلیل است که حضرت زهرا(س) انسان کامل و حقیقت شب قدر است و براساس فرمایش این حضرت غایت و نهایت آدمی رسیدن به خدا است و جز خدا راه نجاتی برای انسان نیست.

امام جمعه شیراز در خطبه‌های دوم نماز با اشاره به مقام مادر و اهمیت آن افزود: باید در این روز مادران به ویژه مادران شهدا را گرامی داشت و مادران جوان نیز در این راه فرزندان خود را تربیت کنند.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: نزدیک 30 سال پیش در جهان یک تغییر بزرگ رخ داد؛ تا پیش از این تاریخ جهان تنها 2 ابرقدرت شرق و غرب را داشت؛ آمریکا و شوروی خود را رئیس دنیا می دانستند تا اینکه امام خمینی(ره) نامه زیبایی به رئیس ابرقدرت شرق نوشت و آن را به دست یک عالم داد تا به رئیس‌جمهور شوروی برساند‌.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در آن نامه نوشته بود که دوران ابرقدرتی شوروی تمام شده و مارکسیسم به زباله‌دان تاریخ فرستاده می‌شود، عنوان کرد: امام در آن نامه ابرقدرت شرق را به اسلام دعوت کرده بود اما آنها پیام امام را نگرفتند و جوابی که دادند بر مبنای سیاست بود.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: وزیر خارجه شوروی پیام رئیس ابرقدرت شرق را ترجمه کرد که از همکاری با ایران گفته بود اما امام گفت من می‌خواستم آخرت را به آنها نشان دهم چراکه دنیا همه چیز نیست؛ این جملات و نامه امام را باید دوباره بازخوانی کرد‌.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه وقتی شوروی فروپاشید آمریکا احساس کرد که تنها ابرقدرت دنیا شده است، عنوان کرد: در این دوران آمریکا نظریه نظم نوین جهانی را مطرح کرد که بر مبنای آن جهان یک رئیس بیشتر ندارد و آن آمریکا است و این همان صدای انا ربکم اعلی است که فرعون مطرح کرد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه چند دهه از این ادعای آمریکا گذشته است، گفت: در این مدت آمریکایی کارهایی کرده است اما ببینید که نتیجه کارهایش چه بوده؛ 20 سال درگیر افغانستان بود اما با این همه ادعا از افغانستان فرار کرد.

 

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه از بعد از جنگ جهانی دوم هیچ پایگاه آمریکایی مورد هجوم قرار نگرفت اما آیا در عین‌الاسد مورد موشک قرار نگرفت؟ افزود: ادعای ابرقدرتی آمریکا امروز یک ادعای شکست‌خورده است.

وی با شکست ابرقدرتی آمریکل گفت: یک عده‌ای هنوز به نظرشان می‌رسد که آمریکا خیلی زور دارد، ما نمی‌خواهیم بگوییم که هیچ قدرتی ندارد ولی اینقدر که خیال می‌کنند نیست. باید ما درس بگیریم دشمنان ما هم درس بگیرند. درسی که ما می‌گیریم این است که بر خدا توکل کنیم چون سی سال است ایستاده‌ایم عزت و عظمت ما هیچ دست نخورده که اضافه هم شده است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه این عزتمندی نصیب به خاطر مقاومت در راه خداست، افزود: باید قدر مقاومت را بدانیم در این راستا برای خنثی کردن دسیسه‌های آمریکا، یک کار بزرگی در دولت آقای رئیسی انجام شده و آن اینکه ضمن حضور پای میز مذاکره اعلام کردند که معطل تصمیم طرف‌های مذاکره نیست.

آیت‌الله دژکام با اشاره به دو حرکت قوی دولت در راستای خنثی کردن و بی‌اثر کردن تحریم‌های دشمن افزود: یکی از این کارهای آغاز اجرای قرارداد 25 ساله با چین است که چون اقتصاد دوم دنیا است دست سرمایه‌گذاران و تاجران ما برای سرمایه‌گذاری باز است و دیگری سفر آیت‌الله رئیسی به روسیه بود که در آینده تبیین خواهد شد که چه حرکتی دارد در دنیا رخ می‌دهد و مسلمانی شما چطور دارد خودش را نشان می‌دهد.

آیت‌الله دژکام افزود: امید است که همه این تحریم‌ها به زودی خنثی شود و عزت و عظمت ایران و اسلام خاری در چشم کسانی باشد که نمی‌توانند عزت مسلمانان و میدان‌داری ایرانیان در تمدن.سازی را ببینند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار