دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس اعلام کرد300 نفر از معتادان جمع آوری شده غیربومی هستند.البته این طرح خود کمک می‌کند تا به یک آمار واقعی دست یابیم.
کد خبر: ۱۰۲۳۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷ 22 January 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: سلیمان کرمی شنبه دوم بهمن در یک کنفرانس خبری گفت: طرح جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در دوره‌های گذشته به صورت موردی با حمایت مستقیم حوزه قضایی و بهزیستی انجام می‌شد.

او با بیان اینکه این طرح در گذشته با توجه به ظرفیت ٤٠٠ نفری مرکز ماده ١٦ و محدودیت‌های مالی انجام می‌شد، افزود: در طرح جدید مقرر شده که ۵۰ درصد تامین هزینه از طریق ستاد مبارزه با مواد مخدر و ٥٠ درصد از طریق منابع استانی انجام شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس ادامه داد: مقرر شده که معتادین در مراکز متعلق به بهزیستی، کمپ‌ها و مرکز ماده ١٦ نگهداری مسیر درمان را طی کنند.

کرمی با بیان اینکه این طرح در فارس متفاوت از سایر استان‌های کشور اجرایی خواهد شد، عنوان کرد: همدلی و تعامل در سطح فارس اتفاق افتاده و با همکاری همه جانبه توانسته‌ایم این طرح را به سرانجام برسانیم.

او گفت: در مرحله اول جمع آوری، مرحله دوم درمان و در مراحل بعد شرایط ایجاد اشتغال معتادان در این طرح تعریف شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: با توجه به سابقه اجرای طرح در دوره‌های قبل برآورد، ما وجود بین ٢ هزار تا ٢٢٠٠ مورد است.

کرمی با بیان اینکه از زمان اجرای این طرح تاکنون ۱۵۷۸ معتاد جمع آوری شده است، عنوان کرد: این مهم تفاوت‌هایی با طرح‌های قبلی دارد و ایجاد بستر اشتغال از مهمترین این تفاوت است.

او گفت: ۳۰۰ نفر از معتادان جمع آوری شده غیربومی هستند.البته این طرح خود کمک می‌کند تا به یک آمار واقعی دست یابیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود ۱۶ محله پر آسیب در شیراز، گفت: تکالیفی برای دستگاهها و نهادها در قالب یک قرارگاه برای ساماندهی این محلات پس از اجرای طرح مشخص شده است.

کرمی گفت: در بحث امنیتی نیز مردم مطالباتی دارند که دستگاههای انتظامی و امنیتی ورود خواهند کرد.

او به چرخه نگهداری و درمان و اشتغال معتادان اشاره و عنوان کرد: امکانات و فضاهای بلااستفاده‌ای هم شهرداری دارد که با حمایت خیرین برگشت پذیری اجتماعی آنها را میسر خواهد کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس همچنین گفت: نگهداری معتادان در دو دوره سه ماهه مشخص شده اما اگر دستور قضایی صادر شود به یک شش ماه دیگر قابل تمدید است تا از طریق کار مددکاری، سازماندهی در گروه‌های همیار و ...به پاکی و ماندگاری پس از درمان کمک داده شود.

کرمی با بیان اینکه فراگیری این طرح شامل همه اقشار می‌شود، تاکید کرد: این مهم جز با ورود بخش‌های مختلف جامعه تحقق پیدا نمی‌کند و تا حساس سازی ایجاد نشود، این درد و آسیب کم نمی‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر فارس ادامه داد: در بحث فضا و مکان نیز، ٤ نقطه خارج از مرکز استان مشخص و مقرر شده تا برای پوشش معتادان شهرستانی راه‌اندازی شوند. این موضوع در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده که ٥٠ درصد اعتبار را ستاد مبارزه با مواد مخدر تامین کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار