معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بر اساس آخرین نتایج پیمایش ملی عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر، ۸۵ درصد علت‌های مرگ در کشور به دلیل بیماری‌های غیرواگیر رخ می‌دهد، افزود: ۸۰ تا ۸۷ درصد از مرگ‌های رخ داده در پاندمی کووید ۱۹ نیز در مبتلایان به بیماری‌های مزمن اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۱۰۲۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱ 23 January 2022

تابناک فارس هب نقل از صدا و سیما: دکترعباس رضائیان زاده در هفتمین کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استانداری گفت: کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های غیرواگیر، بدون همراهی و همکاری دیگر دستگاه‌ها امکان پذیر نیست.
او با بیان اینکه بر اساس آخرین نتایج پیمایش ملی عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر، ۸۵ درصد علت‌های مرگ در کشور به دلیل بیماری‌های غیرواگیر رخ می‌دهد، افزود: ۸۰ تا ۸۷ درصد از مرگ‌های رخ داده در پاندمی کووید ۱۹ نیز در مبتلایان به بیماری‌های مزمن اتفاق افتاده است.
دکتر رضائیان زاده گفت: نتایج مطالعات انجام شده در جمعیت‌ها نشان داده چاقی عامل حاکم بر همه علت‌های خطر بیماری‌های غیرواگیر است.
این مقام مسوول در دانشگاه با تاکید بر وضعیت بحرانی بیماری‌های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط با آن در ایران، رشد چاقی در ایران را افسار گسیخته دانست و بیان کرد: معضل کم تحرکی و چاقی به جمعیت جوان جامعه که باید سرشار از تحرک و انرژی باشند رسیده و نگرانی‌های آینده سلامت این گروه هدف را دو چندان کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار