معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان اعلام کرد:آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرهای جنوبی فارس روند صعودی گرفته و آمارهای اعلام شده از تعداد مبتلایان به این ویروس احتمال بروز پیک ششم در این مناطق و شهرسان های لارستان، خنج ، اوز و همچنین گراش را قوت بخشیده است.
کد خبر: ۱۰۲۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶ 24 January 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: وحید یگانه بیان کرد: ادامه این روند صعودی و حتی موارد مثبتی که از سویه جدید اُمیکرون در منطقه گزارش شده وضعیت در روزهای آینده را تا حدودی نگران کننده تر کرده است.

وی ادامه داد:ظرف ۲۴ ساعت گذشته میزان مبتلایان در دو شهر لار و اوز به شدت بالا رفته و میزان موارد بستری در اِوَز بالای ۶۰ و در شهر لار نیز بالای ۴۰ درصد گزارش شده است.

یگانه اضافه کرد: وضعیت در شهرستان اِوَز به گونه ای بحرانی تر پیش می رود و بیشترین موارد مثبت کرونایی ناشی از ارتباطات و مراودات شهروندان با افراد و مسافران خارجی بوده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: با توجه به تغییر محسوس رنگ بندی به ویژه در روزهای اخیر و خارج شدن ۳۷ شهر کشور از وضعیت آبی به زرد و افزایش نگران کننده آمارهای مبتلایان همچنان یکی از راه های ایمنی در برابر کرونا و سویه جدید آن، پوشش کامل واکسینایون است که هم اینک دولت و وزارت بهداشت با وجود همه مشکلات و کمبود منابع مالی در زمینه تامین واکسن مورد نیاز مردم از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده است.

او بیان کرد: هم اینک هم واکسن به قدر لازم در شهرستان های لارستان، اوزو خنج موجود است و واکسن استرازنکا که تا حدودی در استان فارس با کمبود مواجه بود با رایزنی ها و همکاری وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا این نوع واکسن هم البته برای مراحل دوم و سوم در سطح استان و مناطق جنوب فارس تامین شده است.

وی میزان درصد واکسیناسیون در شهرستان های لارستان، خنج و اوز را نیز تاکنون در مرحله اول حدود ۸۷ درصد و در دُز دوم نیز ۷۲ درصد عنون کرد و از مردم و شهروندان خواست که با تزریق واکسن را برای ایمنی بیشتر جدی بگیرند؛ چون سخت گیری ها و محدودیت های بیشتری بر اساس تاکید و مصوبه ستاد مدیریت کرونا شهرستان برای افراد واکسن نزده اعمال خواهد شد.

او گفت: میزان درصد تزریق واکسن در هر سه مرحله در شهرستان اوز نسبت به سایر مناطق کمتر بوده است.

از شهرستان گراش نیز خبر رسیده که وضعیت در این شهرستان هم تا حدودی پرچالش و نگران کننده پیش می رود و ظرف شبانه روز گذشته ۱۰۰ مورد مثبت کرونایی در این شهرستان گزارش شده است.

محمدهادی مطلبی متخصص بیماری های عفونی بیمارستان گراش می گوید:افرادی که واکسیناسیون کاملی داشتند در مقایسه با افرادی که واکسیناسیون ناقص داشته اند و یا تاکنون واکسن نزده اند، احتمال مبتلا شدنشان کمتر بوده است و اگر هم مبتلا شوند احتمال بروز "بیماری شدید" در آنها کمتر است.

وی بیان کرد: افرادی که واکسیناسیون کامل انجام داده اند، "احتمال ابتلای کمتر بستری شدن کمتر و در نهایت هم فوتی کمتر دارند.

وی گفت: این تفکر و نگرش که هرکسی هم واکسن زده دیگر این بمیاری به سراغش نمی آید هم هیچ وجه ریشه علمی ندارد و یک تبلیغ نادرست است؛ چون بارها مشاهده شده که فردی هر دو دُز واکسن و یا حتی سه دُز واکسن تزریق کرده باشد و باز هم مبتلا شده اما بدون شک در میزان شدت بیماری و آمار بستری ها تاثیر فراوان دارد و در این راستا کاهش محسوس نشان داده است.

برچسب ها: آمار ، کرونا ، جنوب فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار