رئیس شبکه بهداشت و درمان نی ریز از روند افزایشی سویه جدید اومیکرون در نی ریز و ابتلای 9 نفر به آن ابراز نگرانی کرد و نسبت به چرخش این سویه در شهر و احتمال اوج گیری پیک ششم کرونا در روزهای پیش رو هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۲۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵ 26 January 2022

تابناک فارس به نقل از  روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان نی ریز، دکتر داور آل داود با اشاره به افزایش آمار بیماران سرپایی و بستری اومیکرون در شهرستان نی ریز، گفت: تاکنون 9 مورد ابتلا به این بیماری شناسایی شده که 4 نفر آنها در بیمارستان شهدا بستری هستند و حال عمومیشان رو به بهبودی است.

وی افزود: آمار واقعی اومیکرون در شهرستان بیش از موارد شناسایی شده است و تخمین زده می‌شود به علت شیوع زیاد این سویه، افراد زیادی به آن مبتلا شده باشند؛ اما به دلیل این که علائم آن خفیف یا دیرهنگام است، با مراجعه دیرهنگام و یا مراجعه نکردن به مراکز درمانی، سایر افراد را نیز مبتلا می کنند.

او همچنین از شهروندان تقاضا کرد در صورت داشتن علائم مشکوک به کروناویروس و مشابه با سرماخوردگی، به مرکز ۱۶ ساعته شهید فقیهی مراجعه کنند تا در صورت قطعی شدن ابتلا به این بیماری، از گسترش آن در سطح جامعه جلوگیری شود.

دکتر آل داود یادآور شد: تجربه ثابت کرده که هر بار در رعایت پروتکل های بهداشتی عادی انگاری شود، پیک‌های شدید بیماری رخ می دهد و هر پیک نسبت به پیک قبلی، با شیوع بیشتری همراه است. بنابراین همکاری و مشارکت شهروندان در رعایت کامل شیونامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی، در کنترل این وضعیت شکننده اهمیت ویژه ای دارد.

برچسب ها: کرونا ، نی ریز ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار