رئیس اورژانس فارس گفت: صبح امروز نشت گاز در یک منزل مسکونی در شهرستان قیروکارزین دو کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت.
کد خبر: ۱۰۲۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳ 26 January 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمدجواد مرادیان گفت: در ساعت ۰۶:۳۳ صبح امروز پس از وصول گزارش حادثه انفجار در یک منزل مسکونی در روستای نهویه شهرستان قیروکارزین، بلافاصله سه تیم امدادی اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: در این منزل مسکونی یک خانواده پنج نفری زندگی می‌کردند که سه نفر از اعضای این خانواده مصدوم و دو نفر دیگر که مادر و کودک ۴ ساله‌ای بودند متاسفانه جان خود را از دست دادند.

مرادیان با اشاره به علائم مسمومیت با گاز منوکسید کربن گفت: با توجه به فصل سرما و استفاده بیشتر خانواده‌ها از وسایل گرمایی گازسوز، خانواده‌ها باید از علائم شایع گازگرفتگی مطلع باشند و در صورت مشاهده این علایم، اقدامات اولیه را انجام دهند. گیجی، کرختی مزمن، سردرد ناگهانی و آبریزش بینی از علایم شایع گاز گرفتگی است که افراد سالم به دلیل این که این علایم دیرتر در آن‌ها بروز می‌کند باید کاملاً هوشیار بوده و با مشاهده این علایم، در افرادی که حساس‌تر هستند، سریع با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند و اقدامات اولیه را انجام دهند.

او همچنین گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه در تمامی شرایط کمک مؤثری جهت جلوگیری از حوادث بزرگ‌تر در آینده خواهد بود و رعایت چند نکته ایمنی قبل از راه اندازی وسایل گاز سوز گرمایشی، میتواند در پیشگیری از حوادث تلخ و حفظ جان همشهریان عزیزمان بسیار کارآمد باشد.

برچسب ها: نشست گاز ، کشته ، زخمی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار