مدیر جهاد کشاورزی فسا از کاشت گیاه دارویی آنغوزه در این شهرستان برای اولین بار خبر داد و گفت: هفت هکتار از اراضی به کشت این گیاه اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۰۲۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴ 26 January 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: ناصر انصاری گفت: کاشت آنغوزه در این شهرستان از نیمه دی ماه تا پایان دی ماه گذشته به صورت بذری انجام گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی فسا با بیان اینکه در هر هکتار ۷ هزار دانه‌ی بذر آنغوزه کشت شده است، گفت: این گیاه امکان کشت نشایی را نیز دارد که دوره رشد و دستیابی به عملکرد را کوتاهتر می‌کند.

او با اشاره به اینکه آنغوزه در پنج تا هفت سالگی به بار می‌نشیند، گفت: پیش بینی می‌شود از چند سال آینده سالانه بیش از ۱۵۰ کیلوگرم صمغ آنغوزه که بسیار ارزشمند و اقتصادی است در شهرستان فسا تولید و به بازار‌های بین المللی عرضه شود.

انصاری با بیان اینکه برداشت یدی آنغوزه در طول قریب به چهار ماه از سال انجام می‌شود، گفت: توسعه کشت این گیاه سودمند دارویی می‌تواند در اشتغالزایی در طول سنوات آینده موثر و مفید باشد.

گیاه دارویی آنغوزه بومی آسیای مرکزی خصوصا افغانستان و ایران است که از خواص آن گیاه میتوان به اثرات آرام بخشی، محافظت از اعصاب، تقویت حافظه و کاهش فشار خون اشاره کرد.

برچسب ها: کشت ، آنغوزه ، فسا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار