ارجمند گفت: یک هزار و ۱۵۸ خانم در شهرستان جهرم باردار هستند که از این تعداد، نردیک به ۵۰ درصد از آنها واکسینه شدند.
کد خبر: ۱۰۲۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵ 26 January 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان: «سیدمجید ارجمند»، امروز (چهارشنبه ۶ بهمن) گفت: در حال حاضر، یک هزار و ۱۵۸ خانم در شهرستان جهرم باردار هستند که از این تعداد، نردیک به ۵۰ درصد از آنها واکسینه شدند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: انتظار ما این است که این آمار افزایش پیدا کند تا شاهد خطرات و تهدیدات کمتری برای این مادران باردار باشیم.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر هیچ عوارض جدی از سوی مادران باردار در جهرم گزارش نشده است.

 

ارجمند عنوان کرد: نهایت عوارض تزریق واکسن، تب یا سرد، درد عضلانی و ... بوده که با مصرف یک استامینوفن ساده بهبود می یابند.

 

وی خاطرنشان کرد: درحالی که ابتلای مادر باردار به کرونا می توانند عارضه هایی مانند مرگ داخلی رحمی، سقط جنین، زایمان زودرس و کاهش وزن نوزاد متولد شده، به دنبال داشته باشد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه مادران بارداری به دلیل ابتلا به کرونا در شهرستان جهرم با درگیری بالای ۸۰ تا ۹۰ درصدی ریه داشته ایم، گفت:به تمام مادران باردار برای انجام واکسناسیون توصیه می کنیم و تزریق واکسن در تمام طول بارداری تا یک هفته قبل از زایمان و ۱۵ روز پس از زایمان، بی خطر و بلامانع است.

 

ارجمند در پایان تصریح کرد: همچنین توصیه می شود افرادی که دز اول و دوم را دریافت کرده اند، پس از سه ماه بعد از دز دوم برای تزریق دز سوم اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار