رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی توجه به حوزه سلامت غذایی و سفره مردم تاکید کرد و گفت: با اجرایی کردن مگا پروژه‌های بخش کشاورزی می‌توانیم مسیر صادرات نفت را ببندیم.
کد خبر: ۱۰۲۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰ 26 January 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: محمد جواد عسکری ظهر چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه فرمانداران زرین دشت بیان کرد: همه ما در راستای اهداف انقلاب اسلامی مسئولیم و در این راستا هر کجا کوتاهی، کم کاری و سهل انگاری کنیم باید پاسخگو باشیم.

وی افزود: سرمنشا شرایط فعلی کشورشیوع ویروس کرونا، تاحدودی تحریم‌ها و سوءمدیریت و بی تدبیری مدیریت دستگاه‌های متولی کشور است که باعث شد روز به روز گلایه مندی مردم از دولت و نظام افزایش پیدا کند.

نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با ذکر این موضوع که قطع به یقین مشکلات کشور با همدلی و وفاق حل می‌شود، یادآور شد: اگر توانستیم هنرمندانه و خلاقانه در این شرایط سخت از ظرفیت‌ها بهره بگیریم، کار کرده ایم در غیر این صورت با وجود امکانات و اعتبارات نمی‌توانیم ادعایی داشته باشیم.

عسکری ابراز کرد: در سطح کلان کشور در حوزه کشاورزی و بطور خاص در حوزه امنیت غذایی با کم کاری و سهل انگاری‌های فاحشی مواجهیم که اتفاق افتاده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: امنیت غذایی کشور به امنیت ملی گره خورده است در حالیکه در تمام کشورها موضوع امنیت غذایی به عنوان نقشه راه بسترسازی شده است.

وی یادآور شد: به دلیل وجود ظرفیت‌های بی شمار بخش کشاورزی کشور باید ما نیز همچون سایر نقاط دنیا نقشه راه برای تأمین امنیت غذایی کشور ترسیم و با برنامه‌های میان مدت، کوتاه مدت و بلند مدت مشکلات این حوزه را سامان ببخشیم.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: برای اولین بار در کشور پس از انتخابات سال ۱۴۰۰ در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صادرات، خرید، نظارت دقیق براراضی در حوزه واگذاری، کنترل و نظارت در حوزه سیلاب اعتبارات به صورت ویژه اختصاص و با ترسیم یک نقشه راه اقدامات خوبی انجام شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی توجه به حوزه سلامت غذایی و سفره مردم تاکید کرد و گفت: با اجرایی کردن مگا پروژه‌های بخش کشاورزی می‌توانیم مسیر صادرات نفت را ببندیم.

عسکری وجود ۲۵۰ هزار نفر فارغ التحصیل بخش کشاورزی در کشور را هم فرصت و هم تهدید دانست و اظهار کرد: باید بتوانیم از ظرفیت تحصیل کنندگان بخش کشاورزی با اشتغال آنان، استفاده کنیم که اگر چنین نشد قطعاً با چالش‌های اجتماعی روبرو می‌شویم.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی همچنین خطاب به فرماندار جدید زرین دشت یادآور شد: باید با تلاش شبانه روزی و حرام کردن خواب بر چشم خود و سایر مسئولان اجرایی زرین دشت زمینه رشد این شهرستان را فراهم کنید.

او تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع، ایجاد بستر سرمایه گذاری، رفع موانع و بروکراسی‌های اداری از پیش پای سرمایه گذاران بخش خصوصی باید از اولویت‌های فرماندار جدید زرین دشت باشد.

عسکری در خاتمه ابراز امیدواری کرد: با اختصاص ۷۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات محرومیت زدایی به زرین دشت، این شهرستان در بین شهرستانهای استان بیشترین رقم اعتباری را به خود اختصاص داده است که قطعاً تأثیر بسیار خوبی در روند توسعه و از بین بردن محرومیت از چهره این شهرستان خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار