سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس، گفت: جلوگیری از پرداخت وام‌های خُرد در ماه‌های پایانی سال منطقی نیست.باید توجه کرد در مناطق سردسیر کشاورزان در حال حاضر هیچگونه درآمدی ندارند و از دریافت تسهیلات نیز محروم شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۲۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ 27 January 2022

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم پرداخت وام‌های خُرد از سوی بانک‌ها در ماه‌های پایانی سال و سختگیری در پذیرش ضامن و وثیقه، گفت: بر اساس مقررات بانک‌ها باید موضوع یارانه متقاضیان را در دریافت تسهیلات به عنوان ضمانت قبول کنند و صاحبان خانه‌های روستایی بدون سند را برای دریافت با مشکل روبرو نکنندبه عنوان وثیقه قبول کنند.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه بانک‌ها طی سال‌های گذشته مقررات در زمینه تسهیل مسیر دریافت وام‌های خرد را اجرایی نکرده است، ادامه داد: وزیر امور اقتصاد در زمینه روان‌سازی پرداخت تسهیلات اقدامات خوبی داشته و نمایندگان مردم در مجلس نیز از این تصمیمات حمایت می کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بانک‌‌ها نیز در جریان بررسی لایحه بودجه توقعاتی در راستای افزایش سرمایه دارند، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تا سرمایه بانک‌ها در سال آینده برای پرداخت تسهیلات خرد ارزان قیمت افزایش پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولین بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی باید بر اجرای صحیح مصوبات مجلس در حوزه پرداخت تسهیلات خرد نظارت کنند، گفت: جلوگیری از پرداخت وام‌های خرد در ماه‌های پایانی سال منطقی نیست. در مناطق سردسیر کشاورزان در حال حاضر هیچگونه درآمدی ندارند و از دریافت تسهیلات نیز محروم شده‌اند.

زارع با تاکید بر لزوم همراهی بانک ها با مردم در ارائه خدمات، در پایان خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم برای پرداخت تسهیلات خرد و ارزان قیمت در ماه‌های پایانی سال از سوی نمایندگان مردم در مجلس انجام می‌شود، این تسهیلات موانع موجود در مسیر امور جاری مردم را برطرف می‌کند./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار