عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به موجب این مصوبه، افراد با درآمد پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از معافیت مالیاتی برخوردار هستند و از پنج میلیون تا ۱۵ میلیون تومان، مشمول ۱۰ درصد مالیات می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۲۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴ 27 January 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: جعفر قادری با اشاره به مزایای مصوبه مالیات بر حقوق اظهار داشت: به این وسیله فاصله گروه‌ها و اقشار اجتماعی کم می‌شود و اختلاف وضعیت معیشتی کاهش می‌یابد.

نماینده مردم شیراز و زرقان افزود: به نظر می‌رسد در این زمینه اتفاق معقول و منطقی در کمیسیون تلفیق رخ داده است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: در این مصوبه، کارانه پزشکان، حق تدریس و حق تحقیق از سقف مالیات خارج شده است تا به این وسیله انگیزه پزشکان افزایش یابد.

قادری اظهار داشت: همچنین نیروهای تخصصی و مستقر در مناطق محروم نیز از معافیت مالیاتی برخوردار هستند.

نماینده مردم شیراز و زرقان خاطرنشان کرد: هر جا که نیاز بوده، گروه‌های شغلی را از مالیات مستثنا کرده ایم تا با حرکتی هدفمند فاصله اقشار اجتماعی کم شود.

وی اظهار داشت: به موجب این مصوبه، افراد با درآمد پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از معافیت مالیاتی برخوردار هستند و از پنج میلیون تا ۱۵ میلیون تومان، مشمول ۱۰ درصد مالیات می‌شوند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس اضافه کرد: همچنین به حقوق از ۱۵ میلیون تا ۲۵ میلیون تومان، ۱۵ درصد مالیات تعلق می‌گیرد و درآمدهای ۲۵ میلیون تا ۳۵ میلیون تومان نیز مشمول ۲۰ درصد مالیات می‌شوند.

قادری اظهار داشت: برای حقوق بالای ۳۵ میلیون تومان نیز 30 درصد مالیات در نظر گرفته شده که صاحبان درآمد باید آن را پرداخت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار