رحمانیان «اومیکرون» را سویه غالب کرونا در جهرم عنوان کرد و گفت: افراد به محض مشاهده علائم بيماری كرونا باید به پزشک مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۰۲۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲ 30 January 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان: «محمد رحمانیان» «اومیکرون» را سویه غالب کرونا در جهرم عنوان کرد و گفت: با توجه به اينكه در حال حاضر سويه غالب در كشور از نوع «اوميكرون» است اغلب بيماران درگير اين سويه جديد هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه کسانی که واکسن نزده اند، سالمندان، کسانی که بيماری زمينه ای دارند و بيماران خاص، نسبت به بقیه در معرض خطر بیشتری قرار دارند، عنوان کرد: این افراد به محض مشاهده علائم بيماری كرونا باید به پزشک مراجعه کنند.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه گرفتن نمونه تشخيص بيماری و مشخص كردن نوع جهش آن زمانی موثر است كه بخواهيم مشخص كنيم آيا منطقه ای درگير اين سويه جديد شده اند يا خير، افزود: اگر فردی مبتلا به بيماری كرونا شود و با تشخيص پزشک مشخص شود كه علائم بيماری در وی كرونا است ديگر نياز به گرفتن نمونه تشخيص كرونا نيست.

 

وی ضمن بیان اینکه علائم بالينی «اوميكرون» شامل درگيری راه تنفسی، گلو درد شديد، آب ريزش شديد و تب است كه در بيشتر مراجعه كنندگان ديده می شود، عنوان کرد: در كودكان هم علاوه بر علائم ذكر شده استفراغ و اسهال نيز وجود دارد.

 

رحمانیان با بيان اين مطلب كه در حال حاضر تمام سرماخوردگی ها را بايد ابتلا به «او ميكرون» فرض کرد، گفت: اگر علائم سرماخوردگي در شما بروز پيدا كرد قدم اول اين است كه سريعا به پزشک خانواده مراجعه کنند؛ پزشک خانواده پس از بررسی علائم بالينی و حاد بودن علائم، بیمار را به پزشک متخصص عفونی ارجاع می دهد در غير اين صورت باید دستورات پزشک خانواده خود را رعايت کرده و با استراحت و مصرف دارو دوران قرنطينه را سپری کند.

برچسب ها: اومیکرون ، جهرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار