داریوش الهامیان دهیار روستای چاه نهر گفت: این روستا قطب تولید کننده سیب زمینی طرح استمرار در استان فارس است و انتظار می‌رود از حدود ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول حدود ۱۲ هزار تن سیب زمینی تولید و به بازار سراسر ایران ارسال شود.
کد خبر: ۱۰۲۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 31 January 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: داریوش الهامیان دهیار روستای چاه نهر گفت: این روستا قطب تولید کننده سیب زمینی طرح استمرار در استان فارس است و انتظار می‌رود از حدود ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول حدود ۱۲ هزار تن سیب زمینی تولید و به بازار سراسر ایران ارسال شود.
وی افزود: تولید سیب زمینی طرح استمرار موجب تنظیم قیمت محصول سیب زمینی در فصول سرد سال می‌شود.
الهامیان با بیان اینکه در کشت طرح استمرار عمدتاً از سیب زمینی رقم بورن و سانته استفاده شده است، افزود: این رقم برای کشت در این منطقه مناسب و عملکرد بالا در هکتار و بازارپسندی از مزایای آن است.
دهیار روستای چاه نهر گفت: برداشت محصول از اواخر دی ماه آغاز شده است و تاپایان بهمن ماه به تدریج بر اساس تاریخ کاشت ادامه دارد.
کشت سیب زمینی در روستای چاه نهر علاوه بر ایجاد درآمد برای کشاورزان، سبب اشتغال زایی زنان و مردان روستایی شده است، به گونه‌ای که هر هکتار سیب زمینی به ۴۵ کارگر برای برداشت و بسته بندی نیاز دارد.

برچسب ها: برداشت ، سیب زمینی ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار