در نخستین روز از دهه مبارک فجر زنگ انقلاب در ۸ هزار مدرسه استان فارس نواخته شد.
کد خبر: ۱۰۲۵۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴ 01 February 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب که به صورت همزمان در ۸ هزار مدرسه فارس و در دبیرستان دخترانه پویش ناحیه ۳ شیراز نواخته شد گفت: طلایی ترین دوران زندگی هر کسی را دوران دانش آموزی تشکیل می دهد و ما مسئولان باید زمینه شادی دانش آموزان را برای طی کردن این دوران طلایی ایجاد کنیم.

او گفت: آینده علمی و اقتصادی کشور به دست گامی دومی ها رقم می خورد و با ظرفیتی که در جوانان این مرز و بوم سراغ داریم یقین داریم که کشور جمهوری اسلامی ایران آینده ای درخشان دارد.

ایمانیه گفت: تلاش ما مسئولان این است که تمامی ابزارها و زمینه های لازم برای رشد دانش آموزان را فراهم کنیم تا این استعدادهای بی نظیر رات به سمت حیات طیبه پیش ببریم.

محمد خلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب گفت: ۳ عنصر کلیدی و محوری مکتب حیات بخش اسلام، رهبری داعیانه حضرت امام خمینی و مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در شکل گیری انقلاب نقشی اساسی داشته اند.

او گفت: آموزه‌های مکتب اسلام برگرفته از قران مجید و سنت و سیره اهل بیت است و امام بزرگوار ما به عنوان رهبر این انقلاب از مکتب حیات بخش اسلام الگو گرفته اند.

عسکری گفت: انقلاب اهل انفعال نیست اهل انعطاف است ویکی از شعار‌های اصلی انقلاب عدالت خواهی بوده است که با توجه به خلا‌ها و اشتباهاتی که در این سال‌ها در کشور وجود داشته که دولت کنونی با شعار تحقق عدالت اجتماعی در تلاش است زمینه‌های تحقق این هدف بزرگ را فراهم سازد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: اندیشه امروز شما دانش‌آموزان بزرگ است و من با شنیدن تفکرات و ایده‌ها و طرح‌های شما بیش از پیش به آینده ایران اسلامی و پیشبرد انقلاب امیدوار شدم و ایمان دارم که انقلاب به زیبایی و به خوبی توسط شما دانش‌آموزان بهتر از گذشته اداره می شود.

او گفت: امروز دولت مصمم است تا نظام رتبه‌بندی را به لحاظ عدالت اجتماعی محقق کند چرا که برقراری عدالت یکی از اهداف اصلی انقلاب است و تکریم جایگاه، شان و صدرنشینی معلم مسئله‌ای است که باید در چهل سال قبل انجام می‌شد.

عسکری با تاکید بر اینکه امروز یکی از دغدغه‌های اصلی دولت، اجرای عدالت است، گفت: مسئولان ناحیه ۳ شیراز به دلیل بافت اجتماعی محرومی که این منطقه دارد باید بیش از پیش به سمت تحقق عدالت آموزشی و عدالت اجتماعی آن کار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امروز با حمایت‌های استاندار و نماینده مقام معظم رهبری در شروع چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب با تمام توان مسیر رتبه‌بندی را دنبال خواهیم کرد تا این مهم محقق شود و در دیدار با مجمع نمایندگان استان فارس نیز این موضوع را دنبال کرده‌ایم تا در مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از طرح رتبه‌بندی اقدام کنند و این وعده را می‌دهیم که به طور جدی پیگیر طرح رتبه‌بندی معلمان هستیم.

همچنین محمد کماندار رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این ناحیه، دارای ۳۰۰ مدرسه و بیش از ۳ هزار کارمند و معلم است، گفت: ۷۵ هزار و ۶۶۹ دانش آموز در این ناحیه مشغول تحصیل هستند که از تعداد ۷ هزار و ۹۱۴ نفر دانش‌آموز اتباع هستند.

او با تاکید بر محرومیت بیشتر مناطق و محلات این ناحیه، مستقل شدن این حوزه آموزشی از ناحیه یک شیراز را دستاورد بزرگی برای رسیدگی بیشتر و پیشرفت و تعالی فرهنگ و سواد در بین جمعیت این ناحیه برشمرد و گفت: مفتخریم که ناحیه ۳ شیراز ۱۴ شهید فرهنگی و ۶۰ شهید دانش‌آموز را تقدیم انقلاب و ایران اسلامی کرده است.

در پایان این مراسم از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران قدردانی شد و از دانش‌آموزان برگزیده در مسابقات علمی، آموزشی، پرورشی و ورزشی ناحیه ۳ شیراز تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار