ابراهیم عزیزی گفت: به دولت اعلام کردیم که طرح ها و لوایح مقابله با عوامل ناامنی را برای ما ارسال کنند، تا در اسرع وقت توسط مجلس تصویب شود.
کد خبر: ۱۰۲۶۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳ 06 February 2022

تابناک فارس به نقل از برنا: «ابراهیم عزیزی»، نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در مورد تاکید رهبری در چند سال اخیر مبنی بر برخورد با پروژه نفوذ گفت: یکی از مؤلفه های مهم تامین امنیت جامعه، جلوگیری از رخنه عوامل نفوذی است. به طور طبیعی باید تلاش کنیم با بهره گیری از ظرفیت ها و تقویت فناوری و تقویت عناصر مومن و فداکار، همراه با بهره گیری از ظرفیت های مردمی، با پروژه های نفوذ که یکی از مشکلات و آسیب های جدی جامعه است، مقابله جدی کنیم.

نماینده شیراز ادامه داد: الحمدلله جمهوری اسلامی ایران در حوزه امنیت نیروهای کار آمد و فعالی دارد و به یک دژ نفوذ ناپذیری تبدیل شده است. با این حال اما، باید با بروز رسانی و کارآمد کردن سیستم‌ها، ساختارها و سازوکارهای متناسب با تحولات امنیتی، از هر گونه نفوذ و رخنه جلوگیری کرد.

وی در پاسخ به این که مجلس برای جلوگیری از نفوذ بررسی چه مسائلی را مد نظر دارد، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امنیت نیز وظیفه خود می دانند با تصویب قوانین و لوایح مورد نیاز دولت و رده های اطلاعاتی و امنیتی، مدد کار مسئولین و دستگاه های مربوطه قرار بگیرند.

 

عضو کمیسیون امنیت با اشاره به اتفاقات اخیر در حمله های سایبری و هک شبکه های تلوزیونی و عدم تحقیق و تفحص مجلس از اشخاص و نهادهای مسئول، تاکید کرد: دشمن به واسطه ضربه هایی که از نظام اسلامی متحمل شده است، چنین تحرکاتی دارد، اما راه به جایی نخواهند برد. در بحث تحقیق و تفحص، پارلمان متناسب با نیاز های جامعه و به فراخور حوادثی که اتفاق افتاده است، به مسائل ورود می کند.

وی ادامه داد: ما به دولت اعلام کردیم که طرح ها و لوایح مقابله با عوامل ناامنی را برای ما ارسال کنند، تا در اسرع وقت توسط مجلس تصویب شود. البته طرح هایی که مجلس در این رابطه پیشنهاد داده بسیار زیاد است، اما نوبت به بررسی آن ها نرسیده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار