آب برنج ماده ای بسیار ملایم، سرشار از مواد مغذی سالم برای پوست است و تهیه آن در خانه بسیار آسان است.کد خبر:
کد خبر: ۱۰۲۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶ 06 February 2022

 آب برنج قرن هاست که در مراسم زیبایی آسیایی استفاده می شود، این راز آب برنج در پشت چهره شفاف و درخشان آسیایی ها است.

در ادامه، خواص کمتر شناخته شده آب برنج برای پوست را بخوانید.

خواص آب برنج برای شفافیت پوست
دلیل مفید بودن آب برنج برای پوست این است که این ماده سرشار از مواد مغذی زیادی است. در ابتدا باید بگویم که حدود 16 درصد از ترکیبات آن شامل پروتئین هایی تولید کننده سلول های پوستی هستند. همچنین آب برنج با تری گلیسیرید، لیپید و نشاسته غنی شده است که همگی به طریق مختلف مسئول افزایش سلامت پوست هستند. کربوهیدرات‌ها، اینوزیتول، اسید فیتیک و مواد معدنی باقی ترکیبات آن را تشکیل می‌دهند و آب برنج را به یک محصول مراقبت پوستی خانگی ایده‌ آل برای داشتن پوستی درخشان تبدیل می‌کنند.

مزایای زیبایی آب برنج برای پوست
همان طور که آب برنج برای موهای شما مفید است، مزایای متعددی برای پوست شما نیز بهمراه دارد. در این مطلب چند روش برای استفاده از آب برنج برای پوست شما ارائه شده است

خواص آب برنج برای جوش و لک صورت
آنزیم های روشن کننده پوست که در آب برنج وجود دارند، آن را به یک عنصر مهم برای آیین های زیبایی ژاپنی و کره ای تبدیل می کند. در تحقیقات مشخص شده است که آب برنج لکه های تیره، لکه ها جوش را محو می کند و با ایجاد بافت شفاف و صاف رنگ پوست را روشن می کند.

خواص آب برنج برای ضد پیری پوست
آب برنج سرشار از آنتی اکسیدان است و در تحقیقات مشخص شد که این ماده از بروز الاستاز جلوگیری می کند، ترکیبی که باعث آسیب رساندن به الاستین (لایه میانی) در پوست و منجر به پیری زودرس می شود. به همین دلیل می توان با خیال راحت از آب برنج برای به تاخیر انداختن و کاهش بروز علائم پیری بروی پوست استفاده کرد.

خواص آب برنج برای درمان اگزما و افزایش سد دفاعی پوست
در تعدادی از مطالعات مشخص شد که نشاسته موجود در برنج می تواند برای ترمیم و حفظ سد طبیعی پوست مفید باشد. این می تواند برای آماده سازی پوست شما در مبارزه با مهاجمان همیشگی و جلوگیری از مشکلاتی مانند درماتیت آتوپیک و محافظت در برابر آسیب آلودگی مفید باشد.

خواص آب برنج آفتاب سوختگی
آب برنج فاقد هرگونه مواد شیمیایی مضرر است و در صورت استفاده خام، آب برنج می تواند اثر خنک کنندگی بروی آسیب های خفیف ناشی از نور خورشید مانند قرمزی، آفتاب سوختگی، التهاب و خارش داشته باشد.

خواص آب برنج برای پوست های چرب
آب برنج نشاسته ای می تواند در صورت استفاده روی پوست های چرب اثر سفت کنندگی و تقویت کنندگی بروی منافذ داشته باشد. مالیدن مقداری آب برنج با پدهای پنبه ای می تواند به مات شدن پوست فوق العاده چرب کمک کند.

روش استفاده از آب برنج برای پوست

بسته به نحوه تهیه آب برنج، 2 روش برای استفاده از آن برای صورت وجود دارد:

الف) درصورتی که برنج را خیس کرده یا جوشانده اید (آب برنج چند دقیقه روی پوست بماند)

آب برنج خیسانده یا جوشانده شده درون یک بطری اسپری را می‌توانید مستقیماً برای پوستتان استفاده کنید. هر زمان که قصد داشتید تونر یا اسپری آب رسان را روی صورت تان اسپری کنید، اجازه دهید به مدت 30 دقیقه روی پوست صورتان بماند و بعد آن را با آب گرم بشویید. می توانید برای مالیدن آب برنج روی هر قسمت از صورتان از یک تکه پنبه یا پد پنبه ای استفاده کنید.

ب) در صورتی که آب برنج را تخمیر کرده اید

همانطور که قبلا عنوان شد، آب برنج تخمیر شده قوی‌تر از انواع خیسانده یا جوشانده آن است. هنگام استفاده از آب برنج تخمیر شده، آن را با 2 قاشق غذاخوری آب معمولی رقیق کنید و با یک گوش پاک کن یا پد روی صورت بمالید. اجازه دهید نیم ساعت بماند و سپس طبق معمول بشویید. علاوه بر این، می توانید از آب برنج به عنوان ماده اصلی برای تهیه ماسک های صورت نیز استفاده کنید. با استفاده از آلوئه ورا، عسل و جو آسیاب شده به همراه آب برنج ماسک های خانگی خوبی را می توانید تهیه کنید.

برچسب ها: خواص ، آب برنج ، پوست
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار