حماسه انقلابی مردم شیراز همزمان با ۲۲ بهمن ماه رقم خورد تا مردم در ۴۳ سالگی انقلاب همچنان اقتدار ایران اسلامی را به نمایش بگذارند.
کد خبر: ۱۰۲۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲ 11 February 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: گذر ایام و تاریخ نشان دهنده گذشت ۴٣ سال از روزگاری است که مردم اراده و عزم خود را بکار بستند تا رژیم طاغوت را برچینند و خودشان آینده ساز کشورشان باشند کشوری که تحت شدیدترین اعمال نظرهای استعمارگران بود و اراده‌ای از خود نداشت.

اراده و عزم ملی مردمان سال ۵٧ موجب شد دست غارتگر دشمنان از دامان ایران پاک قطع شده و ایران و ایرانی که ید طولایی در تاریخ دارند بر روی پای خود ایستاده و تاریخ ساز شوند.

پیش از شیوع همه گیری کرونا ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با برگزاری مراسم‌های متعددی گرامی داشته می‌شد اما چند سالی است که به علت شیوع کرونا در جهان سیاست گذاران جامعه نیز دست به ابتکاری نوین زده و مراسم گرامیداشت ٢٢ بهمن با شکل نوینی برگزار می‌شود.

راهپیمایی خودرویی و موتوری از آن دسته ابتکارات نوینی است که با استقبال مردم مواجه شده و عصر کرونا و فاصله‌های اجتماعی نیز نتوانست عزم قوی مردم ایران را برای گرامی داشت ایام پر افتخارشان را کمرنگ کند.

برای دومین سال پیاپی راهپیمایی ٢٢ بهمن در استان فارس و شهر شیراز به صورت خودرویی و موتوری برگزار شد و ملت ولایتمدار فارس و شیراز نیز با استقبالی شگرف در پی گرامیداشت این ایام پرداختند.

حماسه انقلابی مردم شیراز در ۲۲ بهمن

تجمع بزرگی که در میدان الله شیراز که به فلکه گل سرخ مشهور است در ساعت ٩ صبح ٢٢ بهمن نشان داد شاید کرونا عاملی برای دور شدن خانواده‌ها به دلیل شیوه نامه‌های اجتماعی شود اما نمی‌تواند عاملی برای دور ماندن مردم از آرمانهایی شود که به آن استوار اند.

حرکت خودروهایی که به مزین به پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران بودند در میدانی که به گل سرخ مشهور است تداعی کننده خون پاک شهدایی است که در راه اعتلای اسلام جهان را به حیرت درآوردند.

مسیر راهپیمایی خودرویی در ٢٢ بهمن ١۴٠٠ به میدان ولیعصر و پس از آن به خیابان زند رسید خیابانی که یادآور طنین بانگ الله اکبرهای سال ۵٧ از دیوارهای خانه‌های این خیابان است و اگر دیوارها زبانی برای گفتن داشتند یقیناً خاطرات روزهای بهمن ۵٧ را برای نسل جوان بازگو می‌کردند.

در امتداد مسیر، راهپیمایی خودرویی به میان امام حسین (ع) و سپس به فلکه نمازی رسید که این خیابان‌ها نیز در سال ۵٧ صحنه جنگ و پیکار انقلابیون و عوامل رژیم استکبار بود.

راهپیمایی ٢٢ بهمن که هرساله با حضور چشمگیر جوانان نسل نو انقلاب برگزار می‌شد امسال نیز جوانان را دوشادوش خانواده‌هایشان در خودروهایی دید که موج موج به سمت فلکه نمازی حرکت کردند و از آنجا به سمت مصلی و استان احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) حرکت کردند تا بار دیگر تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، امام شهدا و رهبری خود داشته باشند.

گام دوم انقلاب گامی نوین برای تمدن اسلامی ایران است و حضور جوانان حتی با شیوع تهاجمی کرونا و اومیکرون نیز نتوانست عزم و اراده آنان را کم رنگ کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار