از ابتد‌ای امسال ۵۹۵کود‌ک کار و خیابان وارد مراکز بهزیستی استان فارس شد‌ه‌اند.
کد خبر: ۱۰۲۸۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷ 12 February 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مد‌یرکل بهزیستی فارس گفت: بهزیستی متولی ساماندهی وضعیت کودکان کار و خیابان است و بر همین اساس تا نیمه آذر ماه امسال ۵۹۵کود‌ک کار و خیابان وارد مراکز بهزیستی استان فارس شد‌ه‌اند.

سید محمد صاد‌ق کشفی نژاد افزود‌: تحصیل، آموزش، سلامت روانی_ اجتماعی و حفظ هویت این کودکان ،مهمترین دغدغه های بهزیستی فارس است و این کودکان پس از ارجاع به بهزیستی در دو مرحله خدمات مددکاری دریافت می کنند .

در مراکز شبه خانواده بهزیستی نیز خدمات روانشناسی جهت آموزش مهارت های زندگی و سلامت روانی کودک و خدمات حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی، پرستاری ،پزشکی و توزیع بسته های معیشتی به خانواده ها ارائه می‌شود.

وی یادآوری کرد: مردم باید کمک‌های خود را به موسسات نگهداری این کودکان پرداخت کنند و بدانند پرداخت مستقیم پول به کودکان کار و خیابان مساوی با تشویق کودک برای حضور بر سر چهارراه و قرارگیری در معرض باندهای بزهکاری، بیماری‌های مختلف و آسیب‌های جدی است.

مدیر کل بهزیستی فارس بیان داشت: مددکاران و تیم های سیار بهزیستی ضمن حضور در محیط خیابان این کودکان را ترغیب به حضور در مرکز و دریافت خدمات و آموزش می کنند، بخشی از این کودکان نیز توسط شهرداری و نیروی انتظامی شناسایی و به مراکز بهزیستی تحویل داده می‌شوند.

وی ادامه داد : جمع‌آوری این کودکان به تنهایی هدف نیست و باید همکاری همه دستگاه‌های درگیر و مردم برای ساماندهی این کودکان جلب شود، ضمن اینکه برای سازمان بهزیستی کودک ایرانی و اتباع بیگانه تفاوتی ندارد لیکن در ارائه خدمات به خصوص خدمات درمانی به کودکان اتباع غیر مجاز به دلیل نداشتن کد ملی مشکلات ویژه‌ای وجود دارد و متاسفانه تعداد زیادی از کودکان کار و خیابان اتباع غیرمجاز هستند.

به گفته کشفی نژاد بهزیستی فارس د‌ر زمان حاضر به ۴۲۶ هزار و ۳۴۱ نفر توانخواه خد‌مت‌رسانی می‌کند.

برچسب ها: کودک کار ، بهزیستی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار