بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی فارس از میزان بارش سامانه اخیر از صبح شنبه تا ظهر یکشنبه، بیشترین میزان بارندگی با ۱۸ و ۶ دهم میلی متر در شهر اردکان شهرستان سپیدان به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۱۰۲۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰ 14 February 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: دو روز گذشته بارش رحمت الهی به شکل برف و باران برخی از نقاط استان را دربر گرفت.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی فارس از میزان بارش سامانه اخیر از صبح شنبه تا ظهر یکشنبه، بیشترین میزان بارندگی با ۱۸ و ۶ دهم میلی متر در شهر اردکان شهرستان سپیدان به ثبت رسیده است.

همچنین در جهرم ۱۷ و ۶ دهم، نورآباد ۱۳ و ۴ دهم و نی ریز ۱۲ و ۴ دهم میلی متر باران باریده است، در شیراز هم در این مدت ۲ و ۷ دهم میلی متر باران بارید.

در اقلید بارش ۵ سانتی متری و ایزدخواست و اردکان ۴ سانتی متری برف هم گزارش شده است.

همه محورهای استان فارس باز است

استاندار فارس در این باره با اشاره به بارش حدود ۱۰ سانتی‌متری در برخی از شهرهای استان گفت: در حال حاضر همه محورها و جاده‌های استان باز است.

محمد هادی ایمانیه با اشاره به وجود سامانه بارشی در استان فارس تا پایان وقت امروز اظهار داشت: این سامانه در برخی از شهرهای شمالی مانند سپیدان و اقلید با بارش حدود 10 سانتی‌متری برف همراه بوده است.

وی با بیان اینکه این سامانه شمال غرب و شمال شرق استان را بیشتر تحت تاثیر قرار داده است، گفت: سامانه تا پایان روز گذشته استان را تحت تاثیر خود دارد و هیچ یک از جاده‌های استان مسدود نیست.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه بارش باران در برخی از مناطق منجر به لغزندگی جاده‌ها شده است، افزود: از رانندگان تقاضا می‌شود با احتیاط در جاده‌ها تردد کنند و در نقاط برف گیر وسایل ایمنی لازم را با خود همراه داشته باشند.

بر اساس اعلام هواشناسی استان فارس سامانه بارشی در نواحی کوهستانی و سردسیر منجر به بارش برف شده و در شمال شرق و مرکز استان با وزش شدید باد همراه است.

کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و جاری شدن آب بخشی از هشدارهای هواشناسی استان فارس در پی رخداد این سامانه بارشی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار