دادستان شیراز هم با اشاره به اینکه دستگاه قضایی به صورت مستمر از تولیدکنندگان واقعی حمایت خواهد کرد، گفت: اگر اراده جدی و کم‌کاری در زمینه پیشرفت فیزیکی پروژه باشد دادستانی قطعا با خاطیان آن برخورد خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۲۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱ 15 February 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد جواد عسکری سه شنبه در حاشیه بازدید از پایانه‌ صادراتی محصولات کشاورزی استان فارس در کنار منطقه ویژه اقتصادی شیراز، گفت:سالم بودن و رعایت استانداردها در تولید محصولات در ایران شاخصه های مهمی است که ما را در میان سایر کشورهای جهان زبانزد معرفی کرده است.

وی ادامه داد: امنیت غذایی برای کشور بسیار اهمیت دارد و بایستی خودکفا باشیم و این یک موضوعی است که به امنیت ملی گره خورده است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت فارس در رابطه با صادرات ناشی از مازاد تولید محصولات کشاورزی، گفت: کشور برزیل تا ۱۵ سال پیش وارد کننده محصولات کشاورزی از کشورهای جهان بود اما هم اینک صادر کننده محصولات کشاورزی با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفرجمعیت است که نشان از تجربه موفق این کشوردرتولید و صادرات دارد.

عسکری از روند کند پیشرفت فیزیکی پایانه محصولات کشاورزی استان فارس درشیراز، انتقاد کرد و افزود: بنابر وظیفه‌ای که نسبت به تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی داریم از افراد و سرمایه‌گذاری در این زمینه حمایت می‌کنیم اما این انتظار را داریم تا مدیران این پروژه سرمایه‌گذاری، کننده کار باشند و کشاورزان استان را دیگر بیش از این معطل نگذارند.

وی بیان کرد : هم دستگاه‌های اجرایی و هم سرمایه‌گذار موظف به تعیین تکلیف پروژه پایانه‌ صادراتی محصولات کشاورزی با هدف تکمیل و بهره‌برداری از آن هستند.

نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مدیران پروژه پایانه صادراتی باید هفته‌ای یک‌بارگزارشی را به جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های اجرایی بدهند و مسئولان دستگاه‌های اجرایی هم به صورت ماهانه گزارش عملکرد پیشرفت فیزیکی این پروژه را باید به کمیسیون کشاورزی مجلس ارائه دهند.

عسکری اشاره کرد: درصورتی که مشخص شود مدیران این پروژه صلاحیت و توان اجرایی و تخصصی تکمیل و بهره‌برداری از پروژه را ندارند از ابزارهای لازم قانونی استفاده خواهیم کرد و پروژه را به یک تیم مدیریتی جدید خواهیم داد.

دادستان شیراز : دستگاه قضایی از تولید کنندگان واقعی حمایت می کند

دادستان شیراز هم با اشاره به اینکه دستگاه قضایی به صورت مستمر از تولیدکنندگان واقعی حمایت خواهد کرد، گفت: اگر اراده جدی و کم‌کاری در زمینه پیشرفت فیزیکی پروژه باشد دادستانی قطعا با خاطیان آن برخورد خواهد کرد.

سیدمصطفی بحرینی اضافه کرد: رفع مشکلات باید به صورت اساسی انجام شود و سرمایه‌گذارباید کننده کار باشد ضمن اینکه اگر مشخص شود این پروژه، پیشرفت فیزیکی مناسبی نداشته باشد از طریق قانون باطل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حوزه دادگستری استان و دادستانی در زمینه تحقق شعار سال از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهند کرد، افزود: در ارتباط با تولید و رفع موانع آن، دستگاه قضایی به صورت شبانه روزی پای کار هستند و حمایت قانونی خود را از سرمایه گذاران واقعی خواهند داشت.

بحرینی بیان داشت : کمیسیون کشاورزی و دستگاه‌های متولی این پروژه نیز بایستی با همکاری ادارات و دستگاه‌های مرتبط، فرآیند بهره‌برداری از آن را به سرانجام برسانند و انتظار است تا شرایط مطلوبی که فراهم شده است در زمان تعریف شده، به مرحله افتتاح برسانند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار