رحمانیان با اشاره به اینکه گروه سنی ۲۰ تا ۵۰ ساله بيشتر از ساير گروه های انتقال دهنده بیماری در جامعه هستند، گفت: تاکید می شود شهروندان حتما واکسیناسیون خود را کامل و سریعا برای دریافت دز سوم واکسن اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۲۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ 19 February 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان: «محمد رحمانیان»، امروز (شنبه ۳۰ بهمن) در جمع خبرنگاران با ابراز نگرانی درباره اینکه «اومیکرون» تهدیدی جدی برای افراد با بیماری های زمینه است، گفت: از ابتدای پیک پنجم تا کنون ۱۳۳ بیمار در جهرم بر اثر کرونا جانشان را از دست داده اند که ۳۷ مورد از آنها مبتلا به پر فشار خون و ۲۲ مورد از آنها مبتلا به دیابت بوده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: این نکته حائز اهمیت است که افراد بالای ۵۰ سال با بیماری های زمینه ای، سیستم ایمنی ضعیف تری نسبت به دیگران دارند و «اومیکرون» برای آنها خطری جدی است.

 

به گفته وی اگر سالمندان و افراد با بیماری های زمینه ای تا کنون اقدامی برای واکسن نداشته اند حتما واکسیناسیون خود را کامل کنند.

 

رحمانیان خاطرنشان کرد: نباید «اومیکرون» را ساده فرض کرد چرا که این سویه جدید بدون دریافت سه دز واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی فرد را از پای در می آورد.

 

وی با اشاره به اینکه گروه سنی ۲۰ تا ۵۰ ساله بيشتر از ساير گروه های انتقال دهنده بیماری در جامعه هستند، گفت: تاکید می شود شهروندان حتما واکسیناسیون خود را کامل و سریعا برای دریافت دز سوم واکسن اقدام کنند.

رحمانیان با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی گفت: طبق دستور وزارت بهداشت مدت قرنطینگی فرد مبتلا پنج روز است اما این به معنای عدم رعایت پروتکل های بهداشتی نیست و فرد ملزم به رعایت آن است؛ همچنین افراد بدون علائم که در تماس با بیماران مبتلا علامت دار بوده اند، می توانند پخش ویروس با بار بالا داشته باشند.

 

وی با اشاره به افزایش موارد ابتلا در شهرستان جهرم گفت: نگران مادران باردار و کودکان هستیم؛ به دلیل عدم واکسیناسیون کامل در آنها، این ۲ گروه حساس و در معرض خطر بیماری قرار دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پایان اظهارکرد: تا کنون در شهرستان ۵۰ درصد از مادران باردار و هزار و ۳۰۰ نفر از گروه سنی زیر ۱۲ سال تحت واکسیناسیون کرونا قرار گرفته اند.

 

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار