سرپرست شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: این مصوبه همزمان با سراسر کشور از ابتدای بهمن ماه امسال در استان فارس نیز به مرحله اجرا درآمده است و بر اساس این مصوبه، مشترکان پرمصرف، مشمول افزایش هزینه‌های مصرف برق خواهند شد.
کد خبر: ۱۰۲۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱ 20 February 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمیدرضا جلایر از اجرای مصوبه جدید دولت جهت اصلاح مصرف برق در بخش خانگی خبر داد و گفت: مصوبه دولت در خصوص اجرای بند "ی" تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ درباره آیین نامه تعرفه برق، توزیع عادلانه یارانه انرژی برق و تامین برق پایدار برای همه مشترکان را در پی خواهد داشت.

او گفت: این مصوبه همزمان با سراسر کشور از ابتدای بهمن ماه امسال در استان فارس نیز به مرحله اجرا درآمده است و بر اساس این مصوبه، مشترکان پرمصرف، مشمول افزایش هزینه‌های مصرف برق خواهند شد.

جلایر گفت: در آیین نامه ابلاغی، بهای انرژی مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، تغییری نخواهد داشت و صرفا نحوه محاسبه مصارف مازاد بر الگوی مصرف برق مشترکان پرمصرف، تغییر کرده و به صورت پلکانی افزایش خواهد یافت.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از مشترکان خانگی این شرکت در استان فارس در حد الگوی مصرف، از برق استفاده می‌کنند که مشمول افزایش تعرفه نشده و تغییری در نحوه محاسبه قبوض برق آنان انجام نخواهد گرفت.

او گفت: مشترکانی که در مرز بیش از الگوی مصرف قرار دارند می‌توانند با برخی اقدامات ساده، همچون بهره گیری حداکثر از نور طبیعی روز، استفاده از لامپ‌های ال‌ای دی، خاموش کردن روشنایی‌های غیر ضرور و اضافه، استفاده بهینه از لوازم برقی پرمصرف مثل اتو، لباسشویی، ماشین ظرفشویی در ابتدای صبح یا اواخر شب و ... میزان مصرف خود را کاهش دهند و زیرالگوی مصرف قرار گیرند و مشمول افزایش قیمت نشوند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، همچنین گفت: مشترکان می‌توانند با مراجعه به پورتال اینترنتی این شرکت به نشانی www.farsedc.ir و نصب نرم افزار "برق من" قبض برق الکترونیکی خود را دریافت و از این طریق، میزان مصرف برق خود را با سایر مشترکان مقایسه کنند.

او نصب و استفاده از نرم افزار "برق من" را یکی از راهکار‌های موثر در پایش مصرف برق توسط مشترکان دانست.

در این نرم افزار کاربردی، مشترکان علاوه بر دریافت کلیه خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به صورت غیرحضوری، می‌توانند میزان مصرف برق اشتراک خود را در ماه‌های مختلف سال، مشاهده و به راحتی از نحوه محاسبه بهای برق مصرفی خود مطلع شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار