پزشک متخصص عفونی مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز گفت: یافته‌ها نشان داده است ۹۰ درصد جانباختگان ناشی از امیکرون در برخی کشورهای دنیا در افرادی است که غیر واکسینه بوده‌اند یا دوره ایمنی واکسن آنها به اتمام رسیده است.
کد خبر: ۱۰۲۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱ 20 February 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: دکتر نارسیس قهرمانی یکشنبه یکم اسفند در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: در صورتی که افراد بر علیه بیماری کرونا به طور کامل واکسینه شده باشند، علائم ابتلا به امیکرون، بیشتر شبیه سرماخوردگی همچون احتقان بینی، سرفه، خارش گلو، آبریزش بینی، سردرد، ضعف، کاهش اشتها، عطسه و درد عضلانی است.

او افزود: اگر فرد واکسن نزده باشد و یا دوره ایمنی حاصل از واکسیناسیون را سپری کرده باشد( از زمان دریافت دز دوم بیش از چهار تا پنج ماه گذشته است) علائم شدیدتری را پیدا می‌کند و حتی می‌تواند منجر به بستری نیز شود.

پزشک متخصص عفونی مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز خاطرنشان کرد: بیماران بستری بیشتر افرادی هستند که یا واکسن نزده‌اند و یا دوره ایمنی واکسن آنها به اتمام رسیده است.

قهرمانی عنوان کرد: امیکرون سرعت انتشار بسیار بالایی نسبت به سویه‌های قبلی دارد.سرعت انتشار این ویروس را با انتشار سرخک مقایسه کرده‌اند، سرخک از نوع ویروس‌هایی است که با شدت بالایی سرایت کننده است و اگر فردی در معرض قرار گیرد، به طور حتم تا ۹۹ درصد قابل انتقال است.

او گفت: در حال حاضر، واکسیناسیون کامل به شر ایطی اطلاق می‌شود که فرد هر سه دز واکسن را دریافت کرده باشد. در کشور ایران هم افرادی که سه ماه از زمان دریافت واکسن دز دوم آنها گذشته است می‌توانند برای دریافت دز سوم اقدام کنند.

پزشک متخصص عفونی مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز اظهار کرد: مطالعات نشان داده است که پس از چهار تا پنج ماه از دریافت دز دوم، سطح ایمنی بدن به شدت افت می‌کند و تزریق دز سوم به طور قابل توجهی سطح ایمنی و آنتی بادی‌ها را افزایش می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار