دره بسیار سرسبز که پر از دریاچه‌های پر آب و درختان سر به فلک کشیده است و به آمازون ایران مشهور شده است.
کد خبر: ۱۰۳۰۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳ 22 February 2022

ایران کشوری است که در عرصه های مختلف همیشه زبانزد و مورد تعجب گردشگران داخلی و خارجی بوده است. طبیعت زیبای ایران دارای تنوع بسیار زیادی است که هر کدام به نوبه خود زیبایی های منحصر به فرد مخصوص به خود را دارند. برای مثال کویر ایران پر از زیبایی است و این زیبایی به اندازه‌ای است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. از کویر که بگذریم، آب و هوای معتدل و سرسبز در جای جای ایران زمین هرکدام به نحوی زیبا هستند و ویژگی‌های منحصر به فردشان سبب شده که مورد توجه گردشگران در فصول مختلف سال قرار بگیرند. در این مقاله قصد داریم درباره چند نمونه از زیباترین تنگه‌های گردشگری ایران صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا درباره این نقاط گردشگری و البته بکر بیشتر بدانید.

 

· تنگه چاکرود: تنگه چاکرود که در گیلان و در شهرستان رودسر و بعد از روستای رحیم آباد قرار دارد، یکی از تنگه‌های بسیار زیبا در استان گیلان است. پیشنهاد ما به شما این است که اگر از ماجراجویی کردن لذت می‌برید و اهل کوهنوردی کردن و راه رفتن درون صخره ها هستید حتما از این دره بازدید کنید. دره چاکرود پر از حوضچه های آبی است که می‌توانید در آنها شیرجه بزنید.


· تنگه براق: تنگه براق که بهشت گمشده اقلید است، پر از درختان سر به فلک کشیده و سبز رنگی است که رودخانه‌های بسیاری در میان آنهاجریان دارند. تنگه پر از آبشارهای کوچک و بزرگی است که در سرتاسر دره جریان دارند. تنگه براق در استان فارس شهرستان اقلید و واقع در روستای تنگ براق است.

 

· تنگه هایقر: تنگه هایقر واقع در استان فارس و کیلومتر ۳۵ جنوب شهرستان فیروزآباد و در نزدیکی روستای رودبال است. این تنگه پر از دره‌های مخوف و البته شگفت‌انگیزی است که زیبایی آنها هرکسی را به وجد می آورد. اگر به استان فارس سفر کردید حتما از تنگه هایقر دیدن کنید.

 

· تنگه کافرین: یکی دیگر از تنگه‌های بسیار زیبا در ایران تنگه کافرین است که جزو یکی از زیباترین منطقه‌های زاگرس محسوب می‌شود. این تنگه که به پوکت ایران معروف است در استان ایلام شهرستان بدره و در پشت سد سمیره و در میان کبیرکوه و دینار کوه جای گرفته است.

 

· تنگه شیرز: تنگه شیرز در استان لرستان و در بخش زردلان قرار دارد. این تنگه به دلیل شباهتش بدره گرند کانیون در ایالات آریزونا آمریکا و به آریزونای ایران معروف است. بسیار زیباست و پیشنهاد ما به شما این است که از این بهشت گمشده در غرب ایران حتما دیدن کنید.

 

· تنگه دار: تنگه دار که در استان مازندران، شهرستان نوشهر و در روستای کشک سرا قرار دارد، جزو یکی از تنگه‌های زیبا در شمال ایران محسوب می‌شود. دره بسیار سرسبز که پر از دریاچه‌های پر آب و درختان سر به فلک کشیده است و به آمازون ایران مشهور شده است.

 

· تنگه نارنج بن: نارنج بن که در استان مازندرانف شهرستان نوشهر و در روستای نارنج بن قرار دارد، یکی از بکرترین تنگه‌های استان مازندران است. دیدن از این تنگه نیازمند تجهیزات کوهنوردی از جمله لباس و کفش مناسب است. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از دیدن از این منطقه حتما به فکر پیدا کردن یک راهنمای مسیر برای پیاده روی در این تنگه باشید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار