پیکر خلبان صادق فلاحی شهید سانحه هوایی تبریز در فارس به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۱۰۳۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۰ 24 February 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: پیکر خلبان صادق فلاحی شهید سانحه هوایی تبریز با حضور مردم، جمعی از مسئولان نیروی هوایی ناجا و خانواده این خلبان در مرودشت فارس تشییع و به خاک سپرده شد.

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش امروز در مراسم تشییع شهید صادق فلاحی در پایگاه هوایی شهید دوران گفت: شهید فلاحی یکی از استادان خلبان F۵ و یکی از مومن‌ترین خلبانان ما بود.

وی با بیان این که شهید فلاحی را شهید بابایی زنده صدا می‌کردم، گفت: شهید فلاحی همیشه آماده جانبازی در راه وطن و ملت ایران بود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه نیروی هوایی همیشه آماده دفاع از این مرز و بوم است، افزود: نیروی هوایی و خلبانان همیشه و همه‌جا پا به رکاب و آماده اجرای فرمان فرمانده کل قوا هستند.

هواپیمای آموزشی، حامل خلبان سرهنگ دوم صادق فلاحی به همراه علیرضا حنیفه زاد روز دوشنبه دوم اسفند در ماموریت آموزشی پس از برخاستن از باند پرواز پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز، دچار نقص فنی و کنترل هواپیما از دست خلبانان خارج شد.

این دو خلبان با فداکاری و ایثار خودشان هواپیما را هنگام سقوط طوری هدایت کردند که از فاجعه انسانی جلوگیری شود.

شجاعت و رشادت مثال زدنی خلبان، مانع از برخورد هواپیما به ساختمان‌های مسکونی شد و هواپیما به یک مدرسه خالی از سکنه برخورد کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار