خطیب جمعه حاجی آباد ضمن قدردانی از فعالین مراکز خیریه‌ای و گروههای جهادی بیان کرد: امروز با وجود اوضاع سخت اقتصادی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما به یک جهاد اقتصادی نیاز داریم که بخشی از آن بر عهده مسئولان و بخش دیگر آن بر عهده مردم است.
کد خبر: ۱۰۳۰۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 26 February 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: حجت الاسلام غلامرضا دروندپور در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه حاجی آباد مرکز شهرستان زرین دشت با اشاره به در پیش بودن عید بزرگ مبعث اظهار کرد: اخلاق و سنت حسنه پیامبر گرامی اسلام (ص) دو نکته اساسی دارد که باید به آن توجه شود.

وی افزود: پیامبر عظیم الشان اسلام نسبت به نیازمندان و محرومان بی تفاوت نبود و در همه حال در کنار افراد نیازمند بود.

امام جمعه حاجی آباد با بیان اینکه سنتهای حسنه پیامبر بزرگ اسلام دست به دست توسط امامان بزرگوار ما انتقال داده شده است، بیان کرد: اگر ما قائل هستیم به اینکه لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ که پیامبر گرامی اسلام را به عنوان یک اسوه و یک الگو در زندگی خودمان معرفی می‌کنیم باید رفتار واعمال ماهم بر اساس رفتار پیامبر گرامی اسلام باشد.

دروند پور با تاکید بر اینکه باید با دستگیری از نیازمندان مرهمی به زخم دردمندان بگذاریم، خاطرنشان کرد: در مرکز شهرستان زرین دست سه مرکز خیریه و یک گروه آتش به اختیار با کمک‌های نوع‌دوستان زرین دشتی کمک حال بیماران کلیوی است.

خطیب جمعه حاجی آباد ضمن قدردانی از فعالین مراکز خیریه‌ای و گروههای جهادی بیان کرد: امروز با وجود اوضاع سخت اقتصادی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما به یک جهاد اقتصادی نیاز داریم که بخشی از آن بر عهده مسئولان و بخش دیگر آن بر عهده مردم است.

دروند پور لازمه خود اتکایی کشور در این جنگ ناجوانمردانه اقتصادی را همدلی مجموعه دولت با تولید کنندگان و رفع موانع پیش روی تولید عنوان کرد و افزود: نگاه مجموعه دولت و مسئولین کشور به آن فرد تولیدکننده، باید به مثابه نگاه به یک رزمنده باشد؛ مگر نمی‌گویید «جنگ اقتصادی»، رزمنده این جنگ اقتصادی کیست؟ آن کسی که اقتصاد داخلی را تقویت می‌کند.

او ادامه داد: اقتصاد داخلی هم عمدتاً با تولید تقویت می‌شود؛ پس این تولیدکننده را شما به چشم یک رزمنده نگاه کنید.

امام جمعه حاجی آباد اضافه کرد: امروز هر کسی بتواند به اقتصاد کشور کمک بکند، یک حرکت جهادی انجام داده است.

او همچنین با اشاره به آیه مبارک «یُسارِعُونَ فِی الْخَیْرات» اضافه کرد: مردم عزیزمان باید همچون اوایل شیوع کرونا در انجام کارهای خیر و کمک‌های مومنانه از هم سبقت بگیرند و رزمایش همدلی و مواسات باید تداوم داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرین دشت در بخش دیگری از خطبه‌های خود به جهاد تبیین نیز گریزی زد و یادآور شد: بسیجیان، طلاب و دانشجویان چشم و چراغ این انقلاب هستند و طبیعتاً وظیفه سنگینی در ترویج جهاد تبیین دارند.

دروند پور تصریح کرد: جبهه امروز جبهه فرهنگی است و مهمترین اصل جبهه فرهنگی مساله تبیین است.

خطیب جمعه حاجی آباد لازمه شناخت جهاد تبیین را شناخت حقایقی دانست که دشمن در بعد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وارونه جلوه داده است.

وی در خاتمه خواستار حضور همه آحاد جامعه به هر شیوه ممکن در جهاد تبیین شد و گفت: امروز اگر کسی بتواند بوسیله قلم خودش، بوسیله گفتار خودش، بوسیله منبر خودش حقایق را بیان کند و در مقابل تحریفات دشمن جوانان را آگاه سازد کار آنها کار یک مجاهد فی سبیل الله است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار