کشت چغندر بهاره به صورت مکانیزه در شهرستان مرودشت آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۳۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ 28 February 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: منصور امیریان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: عرضه نهاده ها، خدمات مکانیزه و پرداخت مساعدت به چغندرکاران از اقدامات حمایتی دولت به منظور توسعه کشت است.

او گفت: کشت چغندر بهاره از اوایل اسفند آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد و برداشت نیز اواخر مهر سال آینده است.

امیریان گفت: علاوه بر اختصاص نهاده ها از جمله کود، سم، بذر، خدمات مکانیزاسیون و تامین نوار تیپ به منظور کاهش مصرف آب نیز از دیگراقدامات حمایتی کارخانه قند است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: کاشت چغندرقند در تناوب با سایر محصولات شتوی، کنترل علف های هرز و اثرات به زراعی را به دنبال دارد و مقاومت در استرس های آبی و امکان تغییر و افزایش دور آبیاری در زمان کم آبی از دیگر مزایای کشت این محصول است.

او گفت: متوسط برداشت محصول در این شهرستان را ۷۰ تن در هکتار است که بیش از ۷۰ درصد مزارع کشت شده با روش های نوین آبیاری می شوند و در افزایش عملکرد تاثیر بسزایی دارد.

امیریان گفت: مهمترین ارقام کشت شده چغندر قند دراین شهرستان ایزوبلا، ناگونا و شکوفا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: این واحد صنعتی در قراردادی با کشاورزان تامین بذر، کود، سموم شیمیایی و ماشین آلات کاشت، داشت و برداشت چغندر قند را بدون دریافت مبلغ اولیه بر عهده می گیرد و هزینه آن را پس از تحویل محصول از کشاورز دریافت می کند.

برچسب ها: کشت ، چغندر قند ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار