رییس کمیسیون سومین حرم اهل بیت علیهم السلام شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اجرای طرح توسعه آرامگاه سعدی و تالار سعدیه باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.
کد خبر: ۱۰۳۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰ 01 March 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رضا محمدیان با اشاره به تحویل این زمین‌ها در دوره یکی از شهرداران گذشته به میراث تصریح کرد: مالکیت زمین‌هایی که در طرح توسعه آرامگاه سعدی وجود دارد متعلق به شهرداری است.
وی افزود: در گذشته زمین‌های طرح توسعه آرامگاه سعدی مشروط بر اینکه طرح توسعه در آن محدوده اجرا شود به میراث تحویل داده شده که تاکنون پس از گذشت بیش از چهارده سال هنوز اتفاقی نیفتاده و شهرداری هم دیگر حاکمیتی در آنجا ندارد، ولی همچنان خدماتی مانند گلکاری، حفظ و نگهداری و ... انجام می‌دهد. اگر میراث قصد تکمیل پروژه توسعه آرامگاه سعدی و تالار سعدیه را ندارد تقاضای خلع ید کند و اراضی خودش را پس بگیرد تا شهرداری بتواند کار را تکمیل کند.

رییس کمیسیون سومین حرم اهل بیت علیهم السلام شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: همچنین در چهل و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز بر اساس طرح این کمیسیون، در خصوص ساماندهی و یکپارچه سازی مقبره‌های مطهر شهدای گمنام در پارک‌ها و فضای سبز سطح شهر شیراز، شهرداری شیراز مکلف شد تا پایان سه ماه اول سال ۱۴۰۱، نسبت به فراخوان ملی طراحی نماد برای احداث مقبره مطهر شهدای گمنام بصورت نشانه (المان) شاخص و همچنین نشانه مناسب برای گلزار‌های شهدای محلی (سایه بان قبور شهدا) در سطح شهر شیراز از بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ اقدام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار