معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری از آماده باش نوروزی حوزه حمل و نقل استان جهت استقبال ایمن از مسافران و پایش تصویری سراسر جاده های استان در راستای سفر امن خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۱۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸ 02 March 2022

فرخ زاده در جلسه کمیته تخصصی حمل و نقل ذیل ستاد اجرایی تسهیلات سفر‌های نوروزی که با حضور مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان، مدیر راه آهن استان، مدیر فرودگاه شهید دستغیب و مدیر اداره کل پخش و پالایش استان برگزار شد، آخرین وضعیت ایمنی جاده ها، نحوه حمل و نقل مسافر از پایانه ها، توزیع فرآورده‌های نفتی در این ایام و بحث خدمت رسانی و امداد رسانی به مسافرین مورد بررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استان گفت: متاسفانه در سال گذشته استان فارس جزء سه استان اول در تصادفات فوتی و جرحی بوده است.

او گفت: در کل استان ۱۲۱ نقطه حادثه خیز شناسایی شده است که ۷۶ نقطه آن ایمن سازی و روان سازی شده است و ۴۹ نقطه دیگر که آمار تصادفات در آن بالا بوده است، تدابیر و تمهیدات لازم اندیشیده شد.

فرخ زاده گفت: بیش از ۴ هزار متر مربع تابلو راهنمای مسیر نصب و تعمیر شده است و به منظور کنترل و نظارت سراسری جاده‌های مواصلاتی استان ۶۰ دوربین جدید کنترل سرعت به ۱۷۶ دوربین موجود افزوده شده است.

او همچنین گفت: پیش فروش پنجاه درصد بلیط سفر‌های نوروزی بصورت سامانه‌ای و حضوری در روز‌های آینده انجام خواهد شد و پیش بینی‌های لازم در خصوص ارائه خدمات و سرویس دهی به مسافرین توسط ۵۵ مجتمع خدماتی بین راهی انجام می‌شود که ۲۹ مجتمع دیگر نیز در سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: رئیس ستاد تسهیلات نوروزی استان گفت: از مجموعه‌های فرهنگی به خصوص فعالین فضای مجازی و نیز اپراتور‌های تلفن همراه در اطلاع رسانی سریع، انتظار می‌رود در بخش کاهش تصادفات و معرفی جاذبه‌های استان در حوزه زیارتگاه‌های امامزادگان واجب التعظیم و اماکن گردشگری با تلاش مضاعف و سلایق ارزشمند استان فارس به هموطنان بنحو مطلوب معرفی کنند.

او گفت: با توجه به کارکرد‌های مناسب اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد با توجه به پایان ایام دهه فاطمیه در تعطیلات نوروز امسال و مصادف شدن سال جدید با میلاد امام مهدی (عج) شرایط مساعدی برای برگزاری اعیاد و جشن‌های ماه شعبان فراهم است، شایسته است در سطح استان همه بخش‌های فرهنگی مراسم را در خور و شأن استان به عنوان سومین حرم اهل بیت به این مهم جامه عمل بپوشانند.

معاون استاندار با تاکید بر این موضوع که ۳۵ درصد از تصادفات بر اساس آمار حمل و نقل جاده‌ای در نتیجه خواب آلودگی نزدیک به مبادی ورودی شهر‌ها حادث می‌شود، گفت: نهاد‌های مردم نهاد، هیئات مذهبی، مساجد و مراکز فرهنگی در مسیر‌های منتهی به ورودی شهر‌ها با برپایی توقف گاه‌ها ارائه خدمات و مراکز راهنمایی گردشگران این موضوع را با جدیت دنبال کنند.

فرخ زاده ضمن بیان اینکه پیش بینی‌های خوبی در جهت توزیع مناسب فراورده‌های نفتی صورت گرفته است بر بهبود و بازرسی امکانات جانبی پمپ بنزین‌ها مانند سرویس بهداشتی، نمازخانه، ارائه خدمات اغذیه و قرار گرفتن در بهترین شرایط جهت رفاه حال مردم تاکید کرد.

زیباسازی و فضاسازی فرودگاه‌ها جهت استقبال از مسافرین و آماده کردن ایستگاه‌های راه آهن و رفع مشکلات موجود در ایستگاه‌های آباده و اقلید نیز از دیگر مواردی بود که در این جلسه به آن تاکید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار