نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با همسایگانش ارتباطات خوبی دارد، افزود: بر این اساس مذاکره با عربستان و دیگر کشورهای منطقه را پیگیری می کنیم؛ به عنوان مثال شاهد برگزاری چهار دور مذاکره با نگاه مثبت میان کشورمان و عربستان هستیم.
کد خبر: ۱۰۳۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸ 05 March 2022

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: ابراهیم عزیزی  در خصوص اظهارات ولیعهد سعودی مبنی بر اینکه این کشور باید با ایران همزیستی کند، گفت: محمد بن سلمان حرف درستی بیان کرده اما انتظار می رفت این سخنان زودتر مطرح شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران طی سالیان گذشته بارها اعلام کرده کشورهای منطقه باید اختلافات و مشکلاتشان را از طریق گفتگو میان خود حل کنند، نه اینکه در مسیر ترسیم شده از سوی کشورهای بیگانه حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه ولیعهد عربستان به خوبی می داند کدام دولت پای کشورهای فرامنطقه ای را به غرب آسیا باز کرده است، ادامه داد: بنابراین اگر وی به اظهاراتش اعتقاد دارد، صراحتا اعلام کند بیگانگان باید از منطقه خارج شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با همسایگانش ارتباطات خوبی دارد، افزود: بر این اساس مذاکره با عربستان و دیگر کشورهای منطقه را پیگیری می کنیم؛ به عنوان مثال شاهد برگزاری چهار دور مذاکره با نگاه مثبت میان کشورمان و عربستان هستیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد ولیعهد سعودی باید روند مذاکرات دوجانبه با ایران را بررسی کند که آیا مبتنی بر سخنان اخیرش بوده یا خیر و در راستای اصلاح آن اقدام کند.

 محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با اشاره به اینکه ایران و عربستان تا ابد همسایه خواهند ماند گفت: بهتر است اختلافات با تهران را حل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار