در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر شیراز لایحه‌ای به منظور تلاش برای تحقق خواهرخواندگی شیراز با شهرهای نجف، کربلا، دوحه، مسقط، دمشق و حلب به تصویب رسید.
کد خبر: ۱۰۳۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 07 March 2022

تابناک فارس به نقل از ایکنا: در پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد، لایحه شهرداری شیراز، در خصوص خواهرخواندگی شیراز با نجف اشرف، کربلای معلی، دوحه قطر، مسقط عمان، دمشق و حلب سوریه ارسالی از کمیسیون گردشگری و زیارت شورا با حضور ۱۳ نفر اعضای شورا بررسی شد و مستند به ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱/۳/۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن به تصویب رسید.

در این جلسه مصوب شد به منظور تقویت دیپلماسی شهری، بهبود روابط بین ملت‌ها، تبادل اطلاعات، تجریبات و توسعه مناسبات مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود، اقدامات قانونی و تشریفات لازم برای تحقق خواهرخواندگی شیراز با شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، دوحه قطر، مسقط عمان، دمشق و حلب سوریه را انجام دهد.

همچنین شهرداری شیراز مکلف است بازبینی لازم در مصوبه شماره ۲۲۷/۹۷/ص مورخ ۲۸/۱/۹۷ را با عنوان دستورالعمل نحوه اقدام شهرداری در انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی شهر شیراز با سایر شهرها با توجه به سوابق انجام و ظرف مدت دو ماه در قالب لایحه‌ای به شورا ارائه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار