در راستای گسترش فرهنگ درختکاری و به مناسبت هفته منابع طبیعی، تعدادی نهال در محوطه مجتمع‌های ایثار و پتروشیمی شیراز کاشته شد.
کد خبر: ۱۰۳۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲ 07 March 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مجتمع پتروشیمی در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز از کانون‌های گرامیداشت هفته منابع طبیعی در استان فارس بود که در این آیین به نیابت از شهدای گرانقدر، تعدادی درخت در این مجتمع کاشته شد.
بنا بر گزارش دریافتی دوشنبه، این آیین با گرامیداشت یاد سردار سلیمانی و ۱۷ شهید والامقام این شرکت و همچنین شهید خلبان صادق فلاحی از استادان خلبان پایگاه هوایی تبریز که اخیرا در سانحه هوایی به شهادت رسید، برگزار شد.
مدیرعامل مجتمع پتروشیمی شیراز در این آیین گفت: اگر کشور ما در همه عرصه ها موفق بوده و همواره سرسبز باقی مانده است به همت رشادت و فداکاری شهدای گرانقدر است.
امین امرایی افزود: مجتمع پتروشیمی بنا به نگاه بلندمدت و نگاه انسان محوری که به توسعه دارد در کنار فضای صنعتی، ۱۰ برابر حد تکلیفی خود به میزان حدود ۱۵۰ هکتار فضای سبز ایجاد کرده است.
وی با اشاره به اینکه نگاه ما در این شرکت همواره به توسعه و برقراری محیط زیست مستمر بوده است، خاطرنشان کرد: هر چند این شرکت جزو مجتمع های پاک محسوب می شود اما با نگاه به افق آینده برنامه های مفصل و مبسوطی در بحث گسترش فضای سبز و محیط زیست در دستور کار داریم.

 

مجتمع ایثار به یاد شهدا سبز شد
بنا بر گزارش دیگری، آیین کاشت نهال ایثار به نیت شهدای گرانقدر با همکاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز ، شهرداری منطقه چهار در مجتمع فرهنگی، رفاهی و ورزشی ایثار برگزار شد.
به مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و هفته درختکاری به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای گرانقدر، آیین کاشت ۳۰۰ اصله نهال با نام و یاد شهیدان توسط شهرداری منطقه چهار، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز و با همکاری مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار واقع در محدوده شهرداری منطقه چهار با حضور خانواده معزز شهدا برگزار شد.
حسام الدین اسدزاده شهردار منطقه چهار شیراز در این آیین با تاکید بر اینکه امنیت و آسایش جامعه مرهون قطره قطره خون شهداست گفت: با توجه به قرارگیری در هفته درختکاری به همین مناسبت در مجتمع فرهنگی ایثار و به پاسداشت مقام شهدا و ۳۰۰ شهید بزرگوار این منطقه، ۳۰۰ درخت نارنج کاشته شد.
شهردار منطقه چهار شیراز خاطرنشان کرد: هر یک از این درختان به نام یک شهید بزرگوار نامگذاری شده که بتوانیم با نگاه کردن به اسم شهدا قطره ای از زحمات و رشادت این بزرگواران را در ذهن خود تداعی کنیم و ارج نهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار