سرپرست اداره کل هواشناسی استان فارس با اعلام وضعیت زرد نسبت به بارندگی، وزش باد شدید گرد و خاک و کاهش دید برای دوشنبه ۱۶ اسفند هشدار داد و اعلام کرد که گرد و غبار کنونی در آسمان استان تا سه‌شنبه ۱۷ اسفند ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۳۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶ 07 March 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: سعید رنجبر افزود: بارندگی از بامداد امروز در مناطق شمالی استان فارس و به شکل ضعیف و پراکنده در نواحی مرکزی و جنوبی آغاز شده است.

وی اضافه کرد: همچنین امروز وزش باد در استان و وزش باد شدید در نواحی شمال شرق و شرق و در برخی نقاط به ویژه مرکز و نیمه غربی وجود دارد که همراه با گرد و خاک و کاهش دید است و تا سه شنبه ۱۷ اسفند ادامه دارد.

رنجبر ادامه داد: لغزندگی و کاهش دید درجاده ها، احتمال خسارت به دلیل وزش باد شدید در نواحی مستعد، خیزش گرد و خاک، احتمال شکستن درختان فرسوده، نهال ها و آسیب به سازه های موقت مانند گلخانه ها و تابلوی های تبلیغاتی وجود دارد.

وی گفت: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت وزش باد شدید، مستحکم کردن سازه های موقتی، اجتناب از تردد در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره و پارک نکردن خودرو ها در اطراف موارد ذکر شده توصیه می شود.

نفوذ سامانه بارشی جدید ۱۹ اسفند ماه

سرپرست اداره کل هواشناسی فارس همچنین از احتمال نفوذ سامانه بارشی جدید برای پنجشنبه ۱۹ اسفند در فارس سخن به میان آورد و افزود: بر اساس بررسی آخرین نقشه ها، برای پنجشنبه نفوذ یک سامانه بارشی و بارش در برخی از نقاط شمال و مرکز و وزش باد شدید در نواحی شمال شرق استان پیش بینی می شود.

وی گفت :صفاشهر با چهار درجه زیر صفر سردترین نقطه فارس طی ۲۴ گذشته بود و لامرد و مُهر هم با ۲۸ درجه بالای صفر، گرمترین منطقه فارس را به خود اختصاص دادند.

هوای شیراز در بامداد دوشنبه به سه درجه بالای صفر رسید و حداکثر دما هم طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهر ۲۰ درجه بالای صفر بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار