یک پسر بچه ۱۲ ساله درشهرک بسیجیان حاجی آباد شهرستان زرین دشت مورد حمله سه قلاده سگ ولگرد قرار گرفت و براثر جراحت های وارده به بیمارستان پیمانیه جهرم اعزام شد.
کد خبر: ۱۰۳۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 09 March 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: طبق اظهارات مادر این نوجوان زرین دشتی زمانی که پسر این خانواده از منزل خارج شده بود با مشاهده سه قلاده سگ ولگرد، از محل تردد سگها فرار می کند اما این نوجوان زرین دشتی سرانجام مورد حمله شدید سگ ها قرار می گیرد.

این پسربچه برای مداوا به بیمارستان زرین دشت منتقل شده بود که به دلیل نبود پزشک در بیمارستان این شهرستان وحتی شهرستان داراب، به وسیله خودروی شخصی برای مداوا به جهرم انتقال داده شده است.

رئیس شورای شهر حاجی آباد این خبر را تایید کردو گفت: این پسر بچه به دلیل شدت‌جراحت های وارده به جهرم انتقال داده شده است.

 

پدیده ولگردی سگهای بلاصاحب در شهر ۳۲ هزار نفری حاجی آباد مرکز شهرستان زرین دشت و بی توجهی شهرداری و شورای شهر به این مساله باعث انتقاد شدید مردم از مدیریت شهری شده است.

جولان گاه و بیگاه گله های بعضا ۱۵ قلاده ای سگ های ولگرد گرسنه باعث رعب و وحشت شهروندان حاجی آبادی شده است.

مساله ای که صدای مردم این شهر را در آورده اما مسئولان مربوطه سکوت اختیار کرده اند. همین چندین سال گذشته بود که یک سگ ولگرد در حاجی آباد باعث زخمی شدن و آسیب دیده گی یک پسر نوجوان ۱۴ ساله در شهرک‌فرهنگیان حاجی آباد شد مساله ای که در سکوت متولیان به دست فراموشی سپرده شد اما امروز دوباره این حادثه تکرار و پسر نوجوان دیگری نیز مورد حمله سگهای ولگرد قرار گرفت.

بروز بیماری های مختلف بین انسان و حیوانات از یکسو و رعب و وحشت حاصله از پرسه زدن سگهای ولگرد بر اهمیت جمع آوری این حیوانات توسط شهرداری می افزاید.

این روزها با گذر از خیابانها و معابر در شب در هر گوشه و کنار شهر حاجی آباد ائم از نخلستانهای ورودی شهر ، اطراف پارک ها و میادین شاهد پرسه زدن گله های بعضا ۱۵ قلاده ای و حتی بالاتر سگهای ولگرد و بلا صاحب هستیم . جولان سگهای گرسنه ای که آرامش مردم را گرفته و از سوی متولیان هیچگونه اقدام خاصی صورت نمی گیرد.

تامین آرامش روانی مردم و سلامت جامعه باید اولویت شهرداری و شورای شهر باشد

مساله جولان سگهای ولگرد این روزها نقل محافل عمومی و مجازی شده است و مردم در شبکه های اجتماعی بارها از مسئولان تقاضای رسیدگی کرده اند، اما انگار گوش شنوایی برای حل این مساله وجود ندارد.

در همین زمینه یک شهروند حاجی آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن انتقاد از مدیریت شهری حاجی آباد در توجه نکردن به‌پدیده سگهای ولگرد عنوان کرد: چند سالی است که سگ های ولگرد آرامش مردم را نشانه گرفته بطوریکه در شب زن و بچه مردم در حاشیه خیابانها و بلوارها جرات عبور و مرور ندارند.

عسکری افزود: تردد گاه و بی‌گاه سگ‌ها در معابر و خیابانهای شهر باعث وحشت مردم شده است.

وی ضمن انتقاد از مسئولان خصوصا شورا و شهرداری در جمع آوری نکردن سگهای بلاصاحب عنوان کرد: به تعداد سگهای ولگرد روز به روز افزوده می شود و کسی کاری نمی کند.

یکی از ساکنان شهرک امام علی(ع) شهر حاجی آباد نیز بیان داشت: در هر ساعت شبانه روز سگهای ولگرد گرسنه در اطراف شهرک پرسه می زنند و همین امر موجب ترس بچه ها و بانوان این شهرک می شود.

در ادامه یک نوجوان ساکن منطقه عزیز آباد شهر حاجی آباد مرکز شهرستان زرین دشت نیز در گفتگو با خبرنگار مهر ابراز کرد: نخلستانهای عزیز آباد مملو از جمعیت سگهای ولگرد است و کسی به این مساله رسیدگی نمی کند.

وی ادامه داد: در این منطقه زنان و افراد کهنسال همیشه ترس حیوان گزیدگی دارند و بارها این مساله را به شوراها و مسئولان شهرداری گوشزد کرده اند.

 

یکی از ساکنان محله فاطمیه شهر حاجی آباد نیز ضمن انتقاد از عملکرد شوراها و شهرداری تصریح کرد: زمان انتخابات کاندیداها برای رای گرفتن وعده های زیادی دادند اما هیچیک عملی نشد.

او ادامه داد: چندین عضو شورای شهر از همین محله فاطمیه هستند انتظار داریم در حل معضلات این محله خصوصا سگ های ولگرد اقدامی کنند زیرا با وجود این سگها امنیتی برای زن و بچه مردم نمانده است.

تا بهمن امسال۳۳۳ مورد حیوان گزیدگی در زرین دشت گزارش شده است

رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرین دشت نیز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: از ابتدای سال جاری تا بهمن ماه امسال ۳۳۳ مورد حیوان گزیدگی در شهرستان زرین دشت ثبت شده است.

حیدر مرادی افزود: برای هر حیوان گزیده باید حداقل سه و حداکثر ۴ نوبت واکسن هاری همراه با سرم تزریق شود.

وی بیان کرد: معضل سگهای ولگرد علاوه بر تهدید سلامت عمومی و افزایش نارضایتی، هزینه بالایی را به مجموعه درمانی تحمیل می کند.

مرادی با تاکید بر اینکه این تعداد حیوان گزیدگی به نسبت آمار جمعیتی زیاد است، تصریح کرد: طبق دستورالعمل، سگ های بی صاحب ابتدا باید زنده گیری شده در یک سایت پس از نگهداری عقیم شوند.

مرادی با اشاره به اینکه جمع آوری سگهای ولگرد به عهده مرکز بهداشت نیست، ادامه داد: کار مرکز بهداشت در خصوص حیوان گزیدگی، مراقبت از مجروحین است و مسئولیت جلوگیری از وجود سگ های ولگرد و بی صاحب برعهده شهرداری است.

 

در ادامه رئیس شورای شهر حاجی آباد نیز گفت : در این خصوص تا کنون چندین جلسه گرفته شده و حتی بصورت کتبی نیز به شهردار در این خصوص تذکر داده ام اما متاسفانه تاکنون اقدام مثبتی انجام نشده است.

علی صفری افزود: ما در مقابل آرا مردم مسئولیم و دغدغه آنها باید دغدغه ما باشد.

رئیس شورای شهر حاجی آباد با بیان اینکه حل مشکلات شهر نیازمند همدلی است، عنوان کرد: ذکر مشکلات مردم دلیل بر اختلاف بین شورا نیست بلکه مطرح شدن مشکلات زمینه ساز حل آن می شود.

وی عنوان کرد: بنده صادقانه و شفاف در خدمت مردم هستم و معتقدم که باید هر چه سریعتر این مساله حل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دغدغه شهروندان حاجی آبادی در خصوص مسائل و مشکلات حوزه شهری به خصوص معضل سگ های ولگرد کاملاً به جا و درست است ولی امید است که مسئولان به خصوص اعضای شورا و شهردار حاجی آباد نسبت به حل این معضل و با جذب نیروی کارا در این زمینه تلاش و همتی جدی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار