محمد فرخ زاده ب:خش اعظمی از اقتصاد و معیشت مردم فارس، با ورود مسافر و گردشگر رونق می‌پذیرد و اغلب مشاغل کوچک و بزرگ، با یک برنامه ریزی دقیق میتوانند معادل چند ماه درآمد خود را در ایام نوروز به دست آوردند.
کد خبر: ۱۰۳۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 09 March 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد فرخ زاده در جلسه کمیته فرهنگی ستاد هماهنگی تسهیلات سفر نوروز ۱۴۰۱، گفت: پس از چندین سال محدودیت‌های کرونایی و همزمانی آن با اعیاد شعبانیه، یکی از متفاوت‌ترین ایام نوروز را پیش رو خواهیم داشت و از تمام مجموعه‌های فرهنگی و هیئات مذهبی دعوت می‌کنیم که تمام تلاش خود را در جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسمات جشن‌های مذهبی و آیین‌های سنتی، به منظور ایجاد بستری سالم و مفرح برای میهمانان دیار فارس کهن، به کار گیرند.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، ملاک سفر به استان فارس در نوروز ۱۴۰۱ آخرین مصوبات ستاد کرونا و تزریق سه دوز واکسن است.

به گفته او، بخش اعظمی از اقتصاد و معیشت مردم فارس، با ورود مسافر و گردشگر رونق می‌پذیرد و اغلب مشاغل کوچک و بزرگ، با یک برنامه ریزی دقیق میتوانند معادل چند ماه درآمد خود را در ایام نوروز به دست آوردند.

فرخ زاده به عدم آشنایی عمده مسافرین با جاذبه‌های گردشگری مذهبی، طبیعی، تاریخی و فرهنگی استان فارس اشاره و گفت: مهمترین کارکرد صدا و سیما، فضای مجازی و مجموعه‌های فرهنگی، آموزش و آگاهی بخشی به آحاد جامعه است، که لازم است اهتمام جدی در تولید محتوای جذاب و گسترده، نه تنها در حوزه معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، بلکه در حوزه توریسم تاریخی و تفریحی نیز داشته باشیم.

او، آشنایی فرزندان با کارآفرینی و چرخه اقتصاد در این بخش را بعنوان یکی از نقاط مثبت توجه به نسل آینده برشمردند.

معاون استاندار در امور زائرین و گردشگری، همچنین به فرصت‌های بالقوه موجود در سفر‌های خارجی اشاره و گفت: هم اکنون پرواز‌های بسیاری از شیراز به کشور‌های همسایه انجام می‌شود، اما خلاء بروشور‌ها و بولتن‌های تبلیغاتی جاذبه گردشگری استان فارس در این پرواز‌ها کاملا محسوس است که بایستی برای این موضوع هم برنامه ریزی دقیقی صورت پذیرد.

او گفت: در دنیا صنعت گردشگری بر تکنولوژی روز و فناوری اطلاعات و تبلیغات تمرکز و توجه ویژه‌ای دارد و معرفی مناسب برجستگی‌های توریستی و گردشگری استان در تمام بخش ها، زمانی محقق می‌شود که تبلیغات محیطی و چند رسانه‌ای از فارس در مرز‌ها و سفر‌های خارجی و شبکه‌های اجتماعی وجود داشته باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار