حدود ۷۰ هزارتن میوه به منظور توزیع در ایام پایانی سال در بازار فارس توزیع می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶ 10 March 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت:امسال۲۹ هزار تن سیب درختی در انبار‌ها و سردخانه‌های استان توسط بخش خصوصی ذخیره شده است و بیش از ۴۰ هزار تن پرتقال هم از باغات در حال ورود به بازار است.
به گفته صمد رنجبری؛ قیمت اقلام میوه شب عید شامل سیب سفید و قرمز و پرتقال رقم والنسیا و تامسون پس از تصویب در ستاد تنظیم بازار اعلام و میوه‌ها پیش از عید نوروز و روز‌های تعطیل توزیع می‌شود.
وی از تامین و توزیع سایر کالا‌های اساسی کشاورزی برای ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان گفت و افزود: توزیع ۵ هزار و ۵۰۰ تن شکر برای صنوف و صنایع تولیدی و خانوار و ۹ هزار و ۶۰۰ تن برنج جهت خانوار از بهمن ماه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.
رنجبری تصریح کرد: برنامه ریزی لازم به منظور تامین و توزیع گوشت قرمز و گوشت مرغ با توجه به جوجه ریزی مناسب و تولید کافی گوشت قرمز در ایام پایانی سال و ابتدای سال جدید و ماه مبارک رمضان انجام شده است.

 

وی افزود: روزانه بیش از ۵۰۰ تن گوشت مرغ گرم حاصل از کشتار مرغ تولیدی استان فارس در کشتارگاه‌های همین استان توزیع می‌شود و ۲۸۰ تن گوشت قرمز منجمد در اسفند ماه در حال توزیع است.
این مقام مسئول بیان کرد: سایر اقلام کالا‌های اساسی شامل گندم و آرد، نهاده‌های دامی، تخم مرغ، روغن و میوه و تره بار به میزان کافی در انبار‌های دولتی به عنوان ذخایر استراتژیک ذخیره سازی شده و به منظور تنظیم بازار استفاده خواهد شد.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار داشت: همچنین ۱۵ گروه بازرسی و نظارت بر توزیع کالا‌های اساسی کشاورزی توسط سازمان جهاد کشاورزی با همکاری اتاق اصناف، اداره کل تعزیرات، سازمان صمت و بسیج اصناف به منظور گشت روزانه و نظارت بر توزیع کالا‌های اساسی در سطح شهر شیراز تشکیل شد و در شهرستان‌های تابعه استان فارس نیز اکیپ‌های مذکور وظیفه نظارت بر توزیع این اقلام را برعهده دارند.

برچسب ها: توزیع ، میوه شب عید ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار