رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز :بی توجهی در دریافت واکسن و کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی موجب گسترش بیماری کووید۱۹ و چرخش سریع آن در بین افراد جامعه می شود، بنابراین افرادی که تاکنون برای دریافت واکسن خود علیه کرونا اقدام نکرده اند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری و مرگ ناشی از آن هستند.
کد خبر: ۱۰۳۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 17 March 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: سید وحید حسینی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در چهارصد و نود و نهمین نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹، با قدردانی از مردم استان در مشارکت با مجموعه سلامت طی دو سال گذشته در مقابله با کرونا، توصیه کرد: بحران کرونا به پایان نرسیده و این ویروس خطرناک کماکان در کمین افراد سهل انگار است، بنابراین ضرورت دارد شهروندان بیش از پیش در ایام تعطیلات نوروز، در قبال این بیماری احساس مسوولیت داشته باشند.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با اشاره به سرایت پذیری بالای سویه اومیکرون تاکید کرد: والدین برای حضور در مراکز پرتردد و دید و بازدیدها، رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برابر این بیماری را در اولویت فعالیت های خود قرار دهند تا سلامتی فرزندان خود را تضمین کنند.

حسینی در این نشست با ابراز نگرانی از کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی مردم استان در برابر کرونا گفت: برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و جلوگیری از گسترش آن و پایداری وضعیتی مطلوب در استان، شهروندان باید تزریق واکسن علیه این بیماری به ویژه دُز سوم را جدی بگیرند و به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر بررسی چالش ها و راهکارهایی برای تسریع در ایمنی عمومی مردم جامعه در برابر کرونا، گفت: لازم است تمامی مسوولان دستگاه های اجرایی استان برای جلوگیری از بحران های جدید کرونایی در استان، نظارت های بیشتری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برابر کرونا در اماکن عموم و مراکز پرتردد داشته باشند.

او ادامه داد: بی توجهی در دریافت واکسن و کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی موجب گسترش بیماری کووید۱۹ و چرخش سریع آن در بین افراد جامعه می شود، بنابراین افرادی که تاکنون برای دریافت واکسن خود علیه کرونا اقدام نکرده اند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری و مرگ ناشی از آن هستند.

دکتر سید وحید حسینی در این نشست با بررسی آخرین وضعیت ابتلا در مناطق مختلف استان، نحوه خدمت رسانی به بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته، نحوه فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ و انجام تست های سریع، آمار جانباختگان این بیماری در شیراز و مناطق مختلف استان و اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار