سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، امروز، ۲۸ اسفندماه در پانصدمین نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، سهل‌انگاری در برابر کروناویروس و غفلت از شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تعطیلات نوروز را عامل ایجاد بحرانی جدید بیان کرد و گفت: با فرارسیدن سال جدید و تعطیلات نوروز، دید و بازدیدها و سفرهای نوروزی آغاز می‌شود که این امر در صورت عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برابر کروناویروس می‌تواند سلامت جامعه را به خطر بیاندازد.
کد خبر: ۱۰۳۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ 19 March 2022

تابناک فارس به نقل از ایکنا: سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، امروز، ۲۸ اسفندماه در پانصدمین نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، سهل‌انگاری در برابر کروناویروس و غفلت از شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تعطیلات نوروز را عامل ایجاد بحرانی جدید بیان کرد و گفت: با فرارسیدن سال جدید و تعطیلات نوروز، دید و بازدیدها و سفرهای نوروزی آغاز می‌شود که این امر در صورت عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برابر کروناویروس می‌تواند سلامت جامعه را به خطر بیاندازد.

وی ادامه داد: دورهمی‌های خانوادگی یکی از عوامل مهم در افزایش موارد ابتلا به کروناویروس است، بنابراین لازم است خانواده‌ها توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند تا از ابتلا به کروناویروس جلوگیری کنند.

حسینی اظهار کرد: شاهد کاهش میزان موارد ابتلا و بستری بیماران در سطح بیمارستان‌های استان هستیم و رسیدن به این مهم، مرهون تلاش مجموعه سلامت، مسؤلان اجرایی و مشارکت و همراهی مردم فارس است، اما با غفلت و سهل‌انگاری در برابر این بیماری، با موج جدید آن مواجه می‌شویم، بنابراین می‌توان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در برابر کروناویروس، سال جدید را با تضمین سلامتی آغاز کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه استمرار وضعیت مناسب کروناویروس در استان، نیازمند همراهی مردم با مجموعه سلامت است، از خانواده‌ها خواست تا در ایام تعطیلات نوروز، با انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس و رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی مراقب سلامتی فرزندان خود باشند.

وی تأکید کرد: نیاز است مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان، نظارت بیشتری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برابر کروناویروس در مراکز خرید و اماکن عمومی به‌ویژه در ایام تعطیلات نوروز داشته باشند.

حسینی همچنین در این نشست وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و استان، روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹، همچنین اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار