مراسم بزرگداشت هشتمین سالگرد رحلت آیت الله سید محمد مهدی دستغیب در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶ 24 March 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: مراسم بزرگداشت هشتمین سالگرد رحلت آیت الله سید محمد مهدی دستغیب تولیت فقید سابق آستان مقدس احمدی و محمدی امشب 4 فروردین‌ماه همراه با نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.

این مراسم با قرائت دعای کمیل با نوای حاج مهدی منصوری با حضور مسئولان استانی، طلاب و مردم شیراز در شبستان حرم مطهر برگزار خواهد شد.

آیت الله سیدمحمد مهدی دستغیب، برادر بزرگوار شهید محراب حضرت آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب که به مدت 32 سال عهده دار سِمت تولیت این بارگاه منور بود، در 5 فروردین 1393 دعوت حق را لبیک گفت؛ در این گزارش به مناسبت هفتمین سالگرد ارتحال ایشان، شرحی از زندگینامه و فعالیت‌های آن مرحوم بیان می‌شود.

آیت‌الله سید محمد مهدی دستغیب در 17 ربیع‌الاول سال 1303 هجری شمسی همزمان با میلاد نبی اکرم (ص) در خانواده‌ای روحانی، اهل تقوی و دیانت در شهر شیراز چشم به جهان گشود.

پدر بزگوار ایشان سید محمدتقی دستغیب از روحانیان برجسته شیراز و یکی از علمای زمان خویش بود و نیز جد ایشان آقا سیدهدایت‌الله دستغیب از بزرگان و اعاظم شیراز بوده‌اند.

برادر بزرگ ایشان سیدعبدالحسین دستغیب که بعدها، یکی از مفاخر بزرگ شیراز و فارس به حساب آمد و باعث مباهات عالم اسلام به ویژه خطه عالم پرور و اسلام دوست فارس شد.

از جمله آثار ایشان علاوه بر مقالات پراکنده و سخنرانی‌ها، کتاب‌هایی است که تاکنون منتشر شده، عبارتند از نغمه‌های عارفانه، علم‌النفس، معراج‌الخاشعین و جلوه خداوندی.

در اوایل سال 1360 هجری شمسی اندکی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، طی حکمی از طرف حضرت امام خمینی قدس سره، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) به آیت‌الله سید محمدمهدی دستغیب سپرده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار