معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد که پنجم فروردین به نام روز داراب در تقویم ملی ثبت خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۳۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳ 27 March 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: سعید اوحدی در آئین گرامی داشت روز داراب، که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت در مجلس، فرماندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، گفت: اعتقاد دارم برگزاری این چنین جشن‌هایی برای گردشگران خارجی هم جذابیت دارد و به همین دلیل بعد از رفع بیماری کرونا، روز داراب را در تقویم ملی ثبت کنیم و این رویداد را با حضور گردشگران داخلی و خالی برگزار کنیم.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، وی با اشاره به ابعاد تاریخی و روحیه سلطه ستیزی مردم داراب در اعصار مختلف، این منطقه را همواره جزو مناطق تاریخ‌ساز ایران برشمرد که فردوسی در اشعارش به معرفی آن و روحیه سلطه ستیزی مردمانش پرداخته است.

اوحدی همچنین خاطرنشان کرد: در صلحنامه امام حسن مجتبی(ع) نام داراب در کنار شهرهای بزرگ مانند ری که پایتخت حکومت وقت بوده می آید و این هم بیانگر ارزش ها و عظمت مردم داراب است.

معاون وزارت میراث فرهنگی ابراز امیدواری کرد که روز ۵ فروردین به نام داراب در تقویم رویدادهای ملی ثبت شود و اضافه کرد: کارهای مقدماتی و مراحل اداری ثبت بنای جهانی دارابگرد در وزارت میراث فرهنگی در حال انجام است و با پیگیری مسئولین شهرستان امیدواریم برای سال آینده این میراث گرانبهای تاریخی ثبت جهانی شود.

براساس این گزارش، در این مراسم به رسم سال های گذشته و همت انجمن توسعه پایدار داراب، به پاس تلاش و زحمات قابل تقدیر پاکبانان شهرداری داراب تندیس روز داراب و هدایایی به رسم یادبود و قدر شناسی به این گروه تلاشگر تقدیم شد.

انجمن توسعه پایدار داراب در سال های گذشته نیز تندیس روز داراب را به کادر درمان و پرستاران بیمارستان و کارکنان اورژانس داراب به واسطه خدمات در خور توجه بویژه در ایام کرونا تقدیم کرده است.

در بخشی از این مراسم، تندیس ۵ فروردین و روز داراب به معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌ فرهنگی اعطاء شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار