امام جمعه شیراز گفت: حکومت ما الهی است و دیکتاتوری در آن جایی ندارد و اصل حکومت مقدس ما مردم سالارانه است و مردم دینی بودن را انتخاب کرده اند و باید هر جا شاهد بی‌عدالتی باشیم باید جلوی آن را بگیریم تا دشمنان ما مایوس شوند.
کد خبر: ۱۰۳۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 02 April 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های اول نماز سیاسی و عبادی جمعه ضمن دعوت همگی مردم به تقوای الهی، مهم‌ترین شعار و پیام نماز جمعه را تقوا دانست و اظهار داشت: زندگی بی‌زحمت در این عالم وجود ندارد و زمانی که پیمانه عمرمان پر شد باید بگذاریم و برویم و در مدتی که مهلت داریم باید برای جلب رضای خدا تلاش کنیم و برای زندگی جاویدان آماده شویم.

وی افزود: در بهشت خدا هر آنچه بندگان بخواهند در اختیار دارند و بهشت جایگاه افراد باتقوا است و بهشت برای انسان‌های باتقوا نزدیک است و آتش جهنم در انتظار کافران است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: در جمع نمازگزاران روز جمعه، خوب است که همواره به یاد روز محشر بیفتیم و بدانیم در قیامت هیچ کس بر دیگری برتری ندارد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و آیات 183 تا 189 سوره مبارکه بقره، افزود: خداوند در این آیات تصریحا به ما می‌فرماید ماه رمضان فرصت خوبی برای تقواست و روزه داری برای تقوا پیشه کردن استفاده کنیم.

دژکام ادامه داد: تقوا موجب می‌شود تا به شفاعت شافعین امید داشته باشیم و روزه زمینه‌ساز تقوا است و ما را برای دست‌یابی به تقوا آماده می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس اضافه کرد: هر آن که بتواند و روزه نگیرد در واقع با دستور الهی در افتاده است و تعابیر قرآن کریم در این مورد توجه باید باشد و دلسوزانه باید مومنان یکدیگر را به روزه گرفتن و برکات آن دعوت کنند و نماز، روزه و سایر عبادت همواره باید برای خدای متعال باشد.

دژکام تاکید کرد: باید به ماه مبارک رمضان احترام بگذاریم و مومنان همواره در مقابل یکدیگر مسئول هستند و مومن همیشه با خدا معامله می‌کند و تنها رضایت خدای متعال را در نظر می‌گیرد.

وی افزود: ماه رمضان ماه نازل شدن قرآن کریم است و شب قدر در ماه رمضان است و این ماه مبارک سراسر نعمت و برکت است و جهت معنوی زندگی ما را تامین می کند و در این ماه همه ما می توانیم تجدید عهدی با خدای خود کنیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به نقش ورزش در ارتقای معنویت بیان کرد: رسانه ها باید برای اقدامات خوب دولت به عنوان زبان گویا و مناسب عمل کنند و در حوزه های مختلف مانند ورزش اقدامات خوب مدیران استان را به بهترین شکل ممکن منعکس کنند و در تمدن اسلامی، ورزش نقش دارد.

وی ادامه داد: باید در تمدن اسلامی در حوزه ورزش به جایگاه شایسته خود برسیم زیرا ورزش موجب دفاع، سلامت و عزت و سربلندی کشور می شود و چارچوب‌های پهلوانی و اخلاقی در ورزش برای ما بسیار مهم است و احترام به ناموس، مرام پهلوانان ماست و قهرمانی و پهلوانی برای ما توام است.

دژکام اضافه کرد: امام موسی کاظم (ع) بر پرهیز از تنبلی تاکید فرموده‌اند و ورزش در رفع رخوت و تنبلی بسیار موثر است و ورزش و تحرک همواره مورد تاکید ائمه معصومان (ع) بوده است.

وی عنوان کرد: حتی ورزش می‌تواند چاره بی حوصلگی و برای سلامت روح مفید باشد و حرکت برای توسعه ورزش های رزمی و همگانی مورد تاکید استاندار فارس نیز قرار دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با تبریک 12 فروردین به عنوان روز تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: در نظام مقدس ما، دین مورد توجه ویژه قرار دارد اما در شرق و غرب همواره بر حکومت غیردینی تاکید می‌کنند و همین تفکر اسلامی ناب در نظام مقدس ما موجب شده تا دشمنان ما را ناخرسند کند.

وی ادامه داد: حکومت ما الهی است و دیکتاتوری در آن جایی ندارد و اصل حکومت مقدس ما مردم سالارانه است و مردم دینی بودن را انتخاب کرده اند و باید هر جا شاهد بی‌عدالتی باشیم باید جلوی آن را بگیریم تا دشمنان ما مایوس شوند.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: خوشبختانه در این فتنه‌های آخر زمانی، حکومتی با چارچوب دینی داشته باشیم و انقلاب ما با اجرای عدالت زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) می‌شود و خواند دعای «افتتاح» در ماه مبارک رمضان را توصیه می‌کنم که در این دعا نا امیدی را برطرف می‌شود و موجب امیدواری ما می‌شود.

وی ادامه داد: از خدای متعال، خواستار پیروزی سریع در شب های ماه مبارک رمضان خواهیم شد و با چشمان خود شاهد نابودی رژیم اشغالگر باشیم و از خدا در آستانه این ماه مبارک خواستار پیروزی همراه با سربلندی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار