حمیدی‌زاده با بیان اینکه در بافت فرسوده اکثر اراضی ملک شخصی است و مردم باید استقبال و از تسهیلاتی که در نظر گرفته شده استفاده کنند، افزود: باید مردم را برای استفاده از تسهیلات نوسازی بافت فرسوده تشویق کنیم چراکه ملک شخصی بهترین راه برای خانه‌دار شدن است.
کد خبر: ۱۰۳۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹ 04 April 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: امیرحسین جمشیدی دوشنبه ۱۵ فروردین در یک نشست خبری، با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی دولت تولید مسکن بود و به تبع آن پیگیری برای جهش تولید مسکن انجام شده است، گفت: در شهرهای مختلف بسته به قیمت زمین ۲۰ تا ۵۰ درصد از قیمت مسکن بحث زمین است و تمهیداتی در قانون مسکن برای کاهش این هزینه وجود دارد.

جمشیدی، یکی از راهکارهای کاهش تاثیر قیمت زمین بر قیمت تمام شده مسکن را در طرح نهضت ملی، استفاده از زمین‌های مربوط به منابع ملی و راه و شهرسازی اعلام و اضافه کرد: در استان فارس هم شاهد اتفاقات خوبی بودیم و زمین مناسب به لحاظ کمی و کیفی تامین شده است.

جمشیدی با بیان اینکه ۵۵۰۰ هکتار زمین تامین و مراحل تصویب در کارگروه‌های مختلف انجام شده است، از شناسایی ۱۲ هزار هکتار زمین مناسب دیگر نیز خبر داد و گفت: آمادگی داریم که ۲۶۰ هزار واحد مسکونی سهمیه استان فارس را طی ۴ سال آینده محقق کنیم.

او در خصوص شهرهای جدید مصوبه شورای عالی شهرسازی هم‌ گفت: سرریز جمعیتی کلانشهرها در شهرها و شهرک‌های جدید قرار داده می‌شوند چراکه امکان توسعه بیش از این در شیراز وجود ندارد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با بیان اینکه ۴ نقطه پیشنهاد شده است، گفت: سه سایت دیگر هم در نظر گرفته شده که یکی سمت کوهمره و دیگری سمت سروستان و یکی هم در داریان است که هنوز مراحل تصویب را نگذرانده است و شهر تابناک در نزدیکی لامرد نیز در نظر گرفته شده است که ۴ سال پیش تصویب شده و مراحل اجرای آن در حال انجام است.

جمشیدی با بیان اینکه کیفیت ساخت و ساز مسکن مهر با توجه به تعداد و حجم کار مشکلاتی در اجرا داشت، گفت: یک نکته دیگر مسکن مهر خودساز است که به مردم واگذار می‌شود و خودشان احداث بنا می‌کنند اگر چنین شود بهترین کار برای ارتقای کیفیت مسکن مهر است.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان فارس نیز با اشاره به ادغام طرح اقدام و نهضت ملی مسکن، گفت: این طرح متقاضی‌محور است که در مجموع با تفاهم‌نامه‌های دستگاه‌ها به ۴۱۴ هزار مسکن می‌رسد البته بعد از پایش ممکن است کاهش یابد.

محمدحسین حمیدی‌زاده ضمن یادآوری اینکه برای اجرای مسکن تسهیلات در کنار آورده متقاضیان در نظر گرفته شده است، افزود: بازپرداخت تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد بوده و مابقی نیز آورده متقاضیان است که به صورت اقساط پرداخت می‌شود.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی فارس در خصوص استفاده از بافت فرسوده نیز گفت: با توجه به زیرساخت‌های موجود در بافت این تمایل وجود دارد اما این سئوال که زیرساخت‌ها تحمل این جمعیت را دارد، نیز مطرح است.

حمیدی‌زاده با بیان اینکه در بافت فرسوده اکثر اراضی ملک شخصی است و مردم باید استقبال و از تسهیلاتی که در نظر گرفته شده استفاده کنند، افزود: باید مردم را برای استفاده از تسهیلات نوسازی بافت فرسوده تشویق کنیم چراکه ملک شخصی بهترین راه برای خانه‌دار شدن است.

او با بیان اینکه تا سال گذشته تسهیلات کمتر بود اما امسال افزایش تسهیلات می‌تواند علاقه‌مندی بیشتری ایجاد کند، بیان کرد: بازسازی بافت‌های ناکارآمد در برنامه‌های اجرایی است اما عامل اصلی مردم هستند که باید ورود کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس نیز در این جلسه

سال گذشته تصرفات انجام شده در بیش از سه میلیون و صد هزار متر مربع اراضی ملی به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال، رفع شد.

محمودرضا طالبان گفت: تعداد ۵۱۳ مورد رفع تصرف فوری که مساحت آن ۳ میلیون و صد هزار متر مربع و به ارزش ریالی ۲۹هزار میلیارد ریال است توسط یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان فارس و با همکاری ارگانهای ذیربط رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

طالبان اضافه کرد: تعداد ۲۸ مورد حکم قضایی به مساحت بالغ بر ۴۱۸ هزار متر مربع به ارزش ریالی ۴هزار میلیارد ریال نیز در سال گذشته توسط یگان حفاظت این اداره کل اجرا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار