دانشگاه شیراز، در شمار برترین دانشگاه‌های جهان در حوزه ها‌ی مهندسی نفت و مهندسی مکانیک معرفی شد.
کد خبر: ۱۰۳۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱ 12 April 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: روابط عمومی دانشگاه شیراز اعلام کرد: پایگاه رتبه‌بندی کیو اس، دوازدهمین دوره‌ی رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان را منتشر کرد در رتبه‌بندی کیواس در سال ۲۰۲۲ میلادی، دانشگاه‌های برتر دنیا را در ۵۱ موضوع در قالب ۵حیطه‌ی کلی علوم طبیعی؛ مهندسی و فناوری؛ علوم زیستی و پزشکی؛ علوم اجتماعی و هنر و علوم انسانی مورد رتبه‌بندی قرار داده است که در این میان، دانشگاه‌های ایران در ۱۸حوزه‌ی موضوعی حضور دارند.
بر اساس این گزارش، یکی از رتبه‌بندی‌های مهمی که این پایگاه به‌صورت سالانه انجام می‌دهد، ارزیابی و سنجش دانشگاه‌ها در حوزه‌های موضوعی مختلف است. رتبه‌بندی موضوعی کیو اس براساس چهار شاخص بررسی شهرت دانشگاه، ارزیابی کارفرمایان، تعداد استناد‌ها به ازای هر مقاله و h-index صورت می‌گیرد و این شاخص‌ها هرکدام با وزنی متناسب با هر حوزه موضوعی، برای معرفی بهترین دانشگاه‌ها مشخص می‌شوند. بخشی از اطلاعات مورد نیاز رتبه‌بندی موضوعی کیو اس از طریق پایگاه استنادی اسکوپوس و بخش دیگر نیز از اطلاعات حاصل از نظرسنجی‌ها به دست می‌آید.
براساس رتبه‌بندی کیواس در سال ۲۰۲۲ میلادی، دانشگاه شیراز با رتبه‌ی جهانی ۱۰۱-۱۵۰ به‌عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های جهان در حوزه‌ی مهندسی نفت در این فهرست قرار گرفته است.
همچنین در این رتبه‌بندی، دانشگاه شیراز با رتبه‌ی جهانی ۵۰۱-۵۲۰ به‌عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های جهان در حوزه‌ی مهندسی مکانیک معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار